Record Details

Особливості проведення лабораторних робіт з фізики в технічному університеті під час дистанційного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740547/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4974
10.33407/itlt.v93i1.4974
 
Title Особливості проведення лабораторних робіт з фізики в технічному університеті під час дистанційного навчання
Particularities of physics laboratory work conducting at the technical university during distance learning
 
Creator Подласов, С.О.
Матвійчук, Олексій Васильович
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
53 Physics
 
Description Підготовка інженерних кадрів у технічному університеті передбачає не тільки оволодіння студентами теоретичними знаннями, але й набуття вмінь проводити експериментальні дослідження. Основа таких умінь закладається при виконанні студентами лабораторних робіт. Необхідність соціального дистанціювання під час пандемії Covid-19 змусила навчальні заклади перейти на дистанційну форму проведення всіх занять, зокрема й лабораторних занять з фізики.
Проведення лабораторних занять з фізики в режимі синхронного дистанційного навчання вимагає наявності комп’ютерних програм, які адекватно моделюють реальне лабораторне обладнання, матеріалів, необхідних для підготовки та контролю готовності студентів до виконання лабораторних досліджень із врахуванням їх експериментаторського досвіду, а також методики проведення лабораторних занять онлайн.
У статті проаналізовані різновиди програмної реалізації лабораторних робіт, вимоги до комп’ютерних моделей реальних лабораторних робіт та обґрунтовано застосування мови HTML5 та Java Script для створення віртуальних лабораторних робіт (ВЛР) з фізики для студентів першого курсу всіх технічних спеціальностей, які навчаються за програмою підготовки бакалаврів у Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Експертне оцінювання засвідчило відповідність створених ВЛР реальним прототипам, що є важливим для сприйняття студентами віртуальних об’єктів подібними до реальних. У роботі також стисло описана процедура розробки ВЛР, створені дидактичні матеріали (методичні вказівки, відеофільми, тестові завдання) та методика проведення лабораторних занять у режимі синхронного дистанційного навчання.
Застосування створених ВЛР та розробленої методики проведення лабораторних занять онлайн дозволило достатньо успішно подолати труднощі організації навчального процесу під час вимушеного переходу студентів на дистанційне навчання.
The training of an engineer at a technical university involves not only the mastering the theoretical knowledge by students, but also the acquisition of the ability to conduct the experimental research. The performance of laboratory work is the basis of such skills. Necessary social distancing during the Covid-19 pandemic forced educational institutions to switch to a distant form for all kinds of classes, including physics labs.
Conducting laboratory physics classes in synchronous distance learning mode requires the availability of computer programs that adequately model real laboratory equipment, materials for preparing and monitoring students’ readiness to perform laboratory research, as well as methodic for conducting online laboratory classes.
In this article we analyze the types of labs, the requirements for computer models of real physics labs and justify the use of the HTML5 and Java Script language to create virtual laboratories (VL) in physics for first-year students of all technical specialties studying under the bachelor's training program at the National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute». The expert evaluation showed the correspondence of the created VL to real prototypes. It is important for bringing the students’ perception of virtual objects closer to the perception of real ones. We also briefly describes the procedure for developing VL, created didactic materials (methodological guidelines, videos, test items) and the methodology laboratory classes in synchronous distance learning mode.
The use of the created VL and the developed methodology for conducting online laboratory exercises made it possible to overcome successfully the difficulties of organizing the educational process during the forced transition of students to distance learning.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740547/1/%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2%20%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9%20%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87.pdf
- Подласов, С.О. (orcid.org/0000-0002-3947-4401 <http://orcid.org/0000-0002-3947-4401>) and Матвійчук, Олексій Васильович (orcid.org/0000-0002-4732-9677 <http://orcid.org/0000-0002-4732-9677>) (2023) Particularities of physics laboratory work conducting at the technical university during distance learning Information Technologies and Learning Tools, 1 (93). pp. 152-162. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v93i1.4974
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v93i1.4974