Record Details

Зручність використання інтерфейсів програм для навчання 3D-графіки в шкільному курсі інформатики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740540/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5098
10.33407/itlt.v93i1.5098
 
Title Зручність використання інтерфейсів програм для навчання 3D-графіки в шкільному курсі інформатики
Usability of program interfaces for teaching 3D graphics in a school course of informatics
 
Creator Mosiiuk, O.O.
Sikora, Y.B.
Usata, O.Y.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.92 Computer graphics
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Вивчення тривимірної графіки є важливою частиною шкільного курсу інформатики. Це є наслідком того, що в сучасному світі неможливо уявити сферу життєдіяльності людини, де б не використовувалися технології 3D-моделювання та 3D-друку. Водночас питання, пов’язані з вивченням цієї сфери інформаційних технологій у школі, на жаль, недостатньо окреслені. Проблемним моментом є й сприйняття учнями складних інтерфейсів відповідного графічного програмного забезпечення. Разом з тим ступінь їх впливу на навчальну діяльність достатньо не вивчено. Зважаючи на те, що складність організації взаємодії між користувачем та елементами керування притаманна переважній більшості графічних 3D-програм, за мету розвідувального дослідження було вибрано вивчення саме цього питання в контексті освітнього навчального процесу. При виборі програмного забезпечення для тестування дотримувались таких критеріїв відбору: програмне забезпечення має поширюватись на основі відкритої ліцензії GPL, а онлайн сервіси повинні мати можливість вільно реєструватись та використовуватись в роботі; необхідно, щоб графічні комплекси тривимірної графіки відповідали достатньо демократичним системним вимогам шкільних комп’ютерів; важливим є і наявність великої кількості локалізацій, а за функціоналом 3D-програми повинні наближатися до аналогічних провідних комерційних програмних засобів та відповідних онлайн сервісів. У роботі було приділено значну увагу опису планування дослідження. Зокрема було вказано, яким чином формувалась вибірка респондентів та розкрито основні підходи до тестування інтерфейсів програм у контексті їх використання в навчальному процесі. Окремо описано онлайн засіб для проведення тестування – UsabilityHub.com. Отримані дані описуються та доповнюються спеціалізованими графічними тепловими картами кліків. У підсумку детально аналізуються дані, вказується, що отримані результати розвідувального дослідження є важливою основою для проведення подальших наукових пошуків, пов’язаних з цією тематикою, і дозволяють якісніше дослідити проблемні питання. Також автори формулюють рекомендації щодо вивчення редакторів тривимірної графіки в шкільному курсі інформатики та зауважують на методичних моментах, на які варто звернути увагу вчителям при підготовці до занять.
The study of three-dimensional graphics is an important part of a school course of informatics. This is a consequence of the fact that in today's world it is impossible to imagine a sphere of human activity where 3D modeling and 3D printing technologies are not used. At the same time, issues related to the study of this field of information technology at school are unfortunately not sufficiently outlined. Students' perception of the complex interfaces of the corresponding graphic software is also a problematic point. At the same time, the degree of their impact on educational activity has not been studied at a sufficient level. Considering that the complexity of organizing the interaction between the user and the control elements is inherent in the vast majority of graphic 3D programs, the purpose of the exploratory research was to study this very issue only in the context of the educational learning process. When choosing software for testing, the following selection criteria were followed: the software must be distributed on the basis of the open GPL license, and online services must be able to be freely registered and used in work; it is necessary that graphic complexes of three-dimensional graphics satisfy sufficiently democratic system requirements of school computers; the presence of a large number of localizations is also important, and in terms of functionality, 3D programs should approach similar leading commercial software tools and corresponding online services. In the work, considerable attention was paid to the description of research planning. In particular, it was indicated how the sample of respondents was formed and the main approaches to testing program interfaces in the context of their use in the educational process were revealed. An online tool for testing - UsabilityHub.com - is described separately. The obtained data are described and supplemented by specialized graphic heat maps of clicks. As a result, the data is analyzed in detail, it is indicated that the obtained results of the exploration research are an important basis for conducting further scientific research related to this topic and will allow better investigation of problematic issues. The authors also formulate recommendations for the study of three-dimensional graphics editors in a school course of informatics and note methodological points that teachers should pay attention to when preparing for classes.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740540/1/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D1%96%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%20%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87.pdf
- Mosiiuk, O.O. (orcid.org/0000-0003-3530-1359 <http://orcid.org/0000-0003-3530-1359>), Sikora, Y.B. (orcid.org/0000-0003-2621-6638 <http://orcid.org/0000-0003-2621-6638>) and Usata, O.Y. (orcid.org/0000-0002-0610-7007 <http://orcid.org/0000-0002-0610-7007>) (2023) Usability of program interfaces for teaching 3D graphics in a school course of informatics Information Technologies and Learning Tools, 1 (93). pp. 14-28. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v93i1.5098
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v93i1.5098