Особливості організації освітнього процесу в закладах вищої освіти в умовах війни
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740537/
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/14706 |
|
Title |
Особливості організації освітнього процесу в закладах вищої освіти в умовах війни
The peculiarities of the educational process organization in institutions of higher education in the conditions of war |
|
Creator |
Баніт, Ольга Василівна
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Проаналізовано особливості організації освітнього процесу в закладах вищої освіти в умовах війни. З’ясовано, що освітній процес у 2023/2024 н. р. відбувається за змішаною формою, яка передбачає поєднання дистанційного та очного (традиційного) навчання. Виявлено психологічні, методичні, технологічні ресурси, що забезпечують ефективність змішаного навчання.
The peculiarities of the educational process organization in institutions of higher education in the conditions of war are analyzed. It was found that the educational process in 2023/2024 r. takes place in a blended form, which involves a combination of distance and face-to-face (traditional) education. The psychological, methodical, technological resources that ensure the effectiveness of blended learning have been identified. |
|
Publisher |
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740537/1/%D0%91%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B81.pdf
- Баніт, Ольга Василівна (orcid.org/0000-0001-9002-6439 <http://orcid.org/0000-0001-9002-6439>) (2024) The peculiarities of the educational process organization in institutions of higher education in the conditions of war In: Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 20-21 березня 2024 р.) . Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 392-395. |
|