Чинники впливу на трансформацію змісту професійного розвитку педагогічних працівників закладів освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740530/
http://tpgnpu.ho.ua/index.php/struktura/kafedra-po-ta-tsgv?view=article&id=570:iv-vseukrajinska-naukovo-praktichna-konferentsiya-rozvitok-pedagogichnoji-majsternosti-majbutnogo-pedagoga-v-umovakh-osvitnikh-transformatsij&catid=49 |
|
Title |
Чинники впливу на трансформацію змісту професійного розвитку педагогічних працівників закладів освіти
Factors influencing the transformation of the content of professional development of pedagogical workers in educational institutions |
|
Creator |
Купрієвич, Вікторія Олександрівна
|
|
Subject |
001.9 Dissemination of ideas
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
В тезах автор розкриває важливість трансформації змісту професійного розвитку педагогічних працівників в умовах відкритої освіти, яка зумовлена необхідністю подолання низки суперечностей, зокрема між: сучасними вимогами суспільства до особистості педагогічного працівника закладу освіти та якістю його професійної діяльності; необхідністю докорінної зміни характеру взаємозв’язків між усіма учасниками освітнього процесу й неготовністю значної частини педагогічних працівників до відповідних змін; новими вимогами суспільства та соціальними запитами до рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників закладів освіти і неготовністю сучасної системи освіти до їх повноцінного задоволення.
In theses, the author reveals the importance of the transformation of the content of the professional development of pedagogical workers in the conditions of open education, which is due to the need to overcome a number of contradictions, in particular between: modern demands of society for the personality of a pedagogical worker of an educational institution and the quality of his professional activity; the need for a fundamental change in the nature of relationships between all participants in the educational process and the unpreparedness of a large part of pedagogical workers for the corresponding changes; new requirements of society and social requests for the level of professional competence and mastery of pedagogical workers of educational institutions and the unpreparedness of the modern education system for their full satisfaction. |
|
Publisher |
Глухівський НПУ ім. О. Довженка
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740530/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97%20%D1%81.%20132-134%20.pdf
- Купрієвич, Вікторія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-8196-8309 <http://orcid.org/0000-0002-8196-8309>) (2024) Factors influencing the transformation of the content of professional development of pedagogical workers in educational institutions In: Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій: матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції (5 квітня 2024 р.) . Глухівський НПУ ім. О. Довженка, м. Глухів, Україна, pp. 132-134. |
|