Record Details

Логоритміка як засіб діагностики заїкання у дітей дошкільного віку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740528/
http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/4108
10.26661/2786-5622-2024-1-05
 
Title Логоритміка як засіб діагностики заїкання у дітей дошкільного віку
Logarithms as a means of diagnosing stuttering in preschool children
 
Creator Рібцун, Юлія Валентинівна
Майчук, Оксана Євгенівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
61 Medical sciences
 
Description У статті охарактеризовано заїкання як одне з найскладніших комплексних нейромоторних порушень, в якому виокремлюють нейродинамічний (міжпівкульний дисбаланс, дисфункції нейронних зв’язків), неврологічний (органічна невропатія, резидуально-органічна церебральна недостатність та ін.), руховий (загально- та мовленнєво-руховий), мовленнєвий (логопсихосинергетичний), психологічний (недостатність мнестичних операцій, мисленнєвих операцій самоконтролю, ймовірного прогнозування, специфічні прояви емоційно-вольової сфери, зокрема підвищена тривожність, логофобія, дезадаптаційні реакції), психосоматичний (розлади шлунково-кишкового тракту, часті респіраторно-інфекційні захворювання тощо) компоненти (Ю. Рібцун).
Зважаючи на досить високу поширеність заїкання в популяції як у світі загалом, так і в Україні зокрема, особливо серед дитячого населення у сензитивному періоді розвитку психомовленнєвої діяльності, негативний вплив на збільшення зазначеного темпо-ритмічного порушення за умов пандемій та тривалих воєнних дій на території нашої держави, підкреслюється актуальність дослідження стосовно розроблення доступних методів логопсиходіагностики та ефективної логокорекції заїкання у дітей.
Доступним і цікавим для дітей дошкільного віку засобом логопсиходіагностики може стати логоритміка у вигляді ігрових пізнавально-мовленнєвих завдань у поєднанні з музичним (пісенно-музичним), вербальним та руховим супроводом. Розроблений комплекс логопсиходіагностичних логоритмічних завдань був структурований (мета, попередня робота – при потребі, обладнання, музичний, мовленнєвий матеріал, хід проведення, інструкція) та апробований з дітьми старшого дошкільного віку із заїканням на базі логопедичної студії «Планета слова».
Особливі труднощі у дітей фіксувалися при обстеженні темпо-ритмічної, дихальної, голосової функцій, звертали на себе увагу недостатньо сформовані фонематичні уявлення та всі види праксису. Проведений кількісний та якісний аналіз результатів виконання проб дав змогу намітити подальші напрями логокорекційної роботи з дітьми із заїканням.
The article characterizes stuttering as one of the most complex neuromotor disorders. It contains several components. The neurodynamic component includes interhemispheric imbalance and dysfunction of neural connections. The neurological component can be represented by organic neuropathy, residual organic cerebral insufficiency. The motor component covers both general practical and specific speech functions. The speech component is logopsychosynergetic (we have already written about it in one of our publications) (Y. Ribtsun). The psychological component is characterized by insufficiency of mnestic operations, mental operations of self-control, probabilistic forecasting, and specific manifestations of the emotional-volitional sphere. The psychosomatic component manifests itself in gastrointestinal disorders and frequent respiratory diseases.
Stuttering occurs both in the world in general and in Ukraine in particular, especially among children aged three to five years. The emergence of this disorder is negatively affected by the conditions of pandemics and military operations on the territory of our country. All of the above confirms the relevance of developing accessible methods of logopsychodiagnostics and effective speech correction of stuttering in children.
Speech therapy rhythms can be an accessible and interesting means of comprehensive diagnostics for preschool children. Speech therapy rhythmics is a complex of game cognitive-speech tasks in combination with musical (song-musical), verbal and motor accompaniment. The developed complex of diagnostic logorhythmic tasks was structured – purpose, preliminary work, equipment, musical and speech material, progress, instructions. It was tested with children of senior preschool age at the speech therapy studio «Planet of the Word».
Particular difficulties were recorded in children when examining the tempo-rhythmic component, respiratory, and vocal functions. Insufficiently formed phonemic representations and all types of praxis attracted attention. The quantitative and qualitative analysis of the test results made it possible to outline further directions for speech therapy work with children who stutter.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740528/1/%D0%9B%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC%D1%96%D0%BA%D0%B0_2024.pdf
- Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704 <http://orcid.org/0000-0002-2672-3704>) and Майчук, Оксана Євгенівна (orcid.org/0009-0002-6715-8948 <http://orcid.org/0009-0002-6715-8948>) (2024) Logarithms as a means of diagnosing stuttering in preschool children Педагогічні науки: теорія та практика, 1. pp. 34-43. ISSN 2786-5622
10.26661/2786-5622-2024-1-05
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.26661/2786-5622-2024-1-05