Record Details

Критерії та показники діагностування цифрової компетентності офіцерів військового управління в системі підвищення кваліфікації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740526/
http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/10724
10.52058/2786-4952-2024-4(38)-536-559
 
Title Критерії та показники діагностування цифрової компетентності офіцерів військового управління в системі підвищення кваліфікації
Criteria and indicators for digital competence development among military management masters within the system of qualification enhancement
 
Creator Пінчук, О.П.
Прокопенко, А.А.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
355/359 Military affairs. Art of war. Military science. Defence. Armed forces
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У цій статті автори досліджують критерії та показники діагностування розвиненості цифрової компетентності офіцерів військового управління в системі підвищення кваліфікації. Висновки зроблені на підставі глибокого вивчення публікацій щодо розвитку цифрової компетентності, трансформаційних процесів у військовій освіті та сучасних практик підвищення кваліфікації фахівців військового управління в Україні та країнах-членах НАТО. Під час дослідження серед іншого автори використовували опитування та інтерв’ю з офіцерами військового управління, щоб визначити їх рівень цифрової компетентності, потреби та очікування щодо підвищення кваліфікації, а отже більш точно визначити і сформулювати критерії та показники діагностування в процесі розвитку їх цифрової компетентності. Разом з інтерв’ю, опитуваннями і спостереженням використано метод фокус-груп з експертами військової освіти, фахівцями з цифрових технологій та представниками оборонного відомства, що надало можливості отримати різні точки зору на те, які знання, навички та компетенції необхідні офіцерам військового управління в цифрову епоху. Додатково було залучено аналіз документів: навчальні програми, плани підвищення кваліфікації та інші документи, що стосуються підготовки офіцерів військового управління.
У роботі визначені та описані три критерії: когнітивний, операційно-діяльнісний, ціннісно-мотиваційний. Когнітивний критерій розкриває рівень розуміння офіцерами цифрових технологій та їх застосування в військовому управлінні; операційно-діяльнісний критерій визначає здатність офіцерів ефективно використовувати цифрові інструменти у реальних ситуаціях; ціннісно-мотиваційний критерій ставить перед цільовою аудиторією завдання розвивати цифрові компетентності через внутрішню мотивацію та ціннісне ставлення до цього процесу. Рівні розвиненості визначені як високий, достатній та базовий.
Перспективами подальших досліджень є більш глибокий порівняльний аналіз системи підвищення кваліфікації офіцерів військового управління в різних країнах, щоб визначити кращі практики та перспективні напрямки розвитку та розробити обґрунтовані рекомендації щодо вдосконалення системи підвищення кваліфікації в Україні.
In this article, the authors investigate the criteria and indicators for the development of digital competence among military officers in the system of qualification enhancement. Conclusions are drawn based on a thorough study of publications on digital competence development, transformation processes in military education, and modern practices of professional development for military management specialists in Ukraine and NATO member countries. During the research, among other methods, the authors used surveys and interviews with military officers to determine their level of digital competence, needs, and expectations regarding professional development, thus more precisely defining the criteria and indicators for the development of their digital competence. Alongside interviews, surveys, and observation, the focus group method were employed with experts in military education, digital technology specialists, and representatives of the defense department to obtain different perspectives on the knowledge, skills, and other competencies needed by military officers in the digital age. Additionally, document analysis was conducted, including curriculum, professional development plans, and other documents related to the training of military management officers.
Three criteria were identified and described in the work: cognitive, operational-functional, and value-motivational. The cognitive criterion reveals the officers’ understanding of digital technologies and their application in military management; the operational-functional criterion determines officers’ ability to effectively use digital tools in real situations; the value-motivational criterion sets the task for the target audience to develop digital competencies through internal motivation and a value-based approach to this process. Levels of development are defined as high, sufficient, and basic.
Future research prospects include a more in-depth comparative analysis of the system of professional development for military management officers in different countries to identify best practices and promising development directions and to develop well-founded recommendations for improving the qualification enhancement system in Ukraine.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740526/1/%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8%20%D1%82%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%20%D0%9F%D1%96%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Пінчук, О.П. (orcid.org/0000-0002-2770-0838 <http://orcid.org/0000-0002-2770-0838>) and Прокопенко, А.А. (orcid.org/0000-0001-5719-844X <http://orcid.org/0000-0001-5719-844X>) (2024) Criteria and indicators for digital competence development among military management masters within the system of qualification enhancement «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), 4 (38). pp. 536-558. ISSN 2786-4952
10.52058/2786-4952-2024-4(38)-536-559
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-4952-2024-4(38)-536-559