Record Details

Scientific and methodological support for the development of inclusive competence of vocational education specialists under martial law

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740516/
http://visn-ped.gnpu.edu.ua/index.php/uk/home1/79-visnyk-hlukhivskoho-natsionalnoho-pedahohichnoho-universytetu-imeni-oleksandra-dovzhenka-2023-vyp-1-54
10.31376/2410-0897-2024-1-54-60-67
 
Title Scientific and methodological support for the development of inclusive competence of vocational education specialists under martial law
Hауково-методичний супровід розвитку інклюзивної компетентності фахівців професійно-технічної освіти в умовах воєнного стану
 
Creator Kossova-Silina, Halyna
Kravchenko, Наnna
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description The article presents the results of modeling the system of inclusive competence development of specialists in professional and technical education and practical aspects of the implementation of this model in the digital educational ecosystem of the Bila Tserkva Institute of Continuous Professional Education. In particular, the following aspects are highlighted: the content of specialist training for inclusive education of students with special educational needs in the course (attestation) period; the features of scientific methodical support of continuous professional development of teachers in the inter-course (inter-test) period; the possibilities of using the resources of the digital educational ecosystem of the Bila Tserkva Institute of Continuous Professional Education to study and spread the best educational practices of organizing inclusive education for students with special educational needs.
Проблема. Зважаючи на аналіз наукової літератури та практичні аспекти впровадження інклюзії в роботу закладів професійної (професійно-технічної освіти), доводиться констатувати потребу у додатковому вивченні питання змісту та організації науково-методичного супроводу неперервного професійного розвитку фахівців ЗП(ПТ)О, насамперед, беручи до уваги оновлення нормативно-правового забезпечення інклюзивного навчання, актуальні виклики сьогодення, обумовлені воєнними діями та станом невизначеності.
Мета. У статті обгрунтовано напрями та зміст науково-методичного супроводу розвитку інклюзивної компетентності фахівців професійної (професійно-технічної освіти) в умовах воєнного стану.
Основні результати дослідження. Розвиток готовності фахівців ЗП(ПТ)О до інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами може стати важливим фактором розвитку особистої професійної компетентності та підвищення якості освіти, якщо: знання і вміння щодо роботи із здобувачами освіти з особливими освітніми потребами будуть чітко визначеними та науково-обґрунтованими як необхідна складова спеціальної (фахової) компетентності; підготовка фахівців ЗП(ПТ)О до інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами буде функціонувати як цілісна система, яка охоплює підвищення кваліфікації в курсовий (атестаційний) період, науково-методичний супровід безперервного професійного розвитку педагогів у міжкурсовий (міжатестаційний) період; педагогічні працівники ЗП(ПТ)О будуть включені до мережевого освітньо-цифрового простору, який передбачає надання дорадницької консультативної фасилітативної допомоги.
Наукова новизна результатів дослідження. Структурно-функціональна модель розвитку інклюзивної компетентності фахівців ЗП(ПТ)О є складовою єдиної освітньо- цифрової екосистеми, створеної у БІНПО. Представлена модель забезпечує органічну цілісність змісту підвищення кваліфікації педагогів ЗП(ПТ)О в курсовий (атестаційний) період, науково-методичного супроводу у міжкурсовий (міжатестаційний) період, самостійної, дослідницької діяльності, спрямованої на розвиток інклюзивної професійної компетентності фахівців та впровадження технологій інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Структурно-функціональна модель розвитку інклюзивної компетентності фахівців ЗП(ПТ)О поєднує інтелектуальний, науковий, професійний, освітній, технологічний потенціал суб’єктів мережевого освітньо- цифрового середовища БІНПО, передбачає використання цифрових, андрагогічних та інтерактивних технологій у віртуальному просторі БІНПО.
Висновки та конкретні пропозиції автора. Навчальні заняття на курсах підвищення кваліфікації Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти спрямовано на розвиток готовності педагога до втілення практичних ідей інклюзії, застосування технологій інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, формування безпечного та інклюзивного освітнього середовища. Зміст навчальних занять є диференційованим відповідно до змісту та специфіки педагогічної діяльності фахівців ЗП(ПТ)О. Для задоволення професійних запитів та потреб фахівців ЗП(ПТ)О стосовно впровадження сучасних технологій інклюзивного навчання БІНПО розроблено та впроваджено науково-методичний супровід безперервного професійного розвитку педагогів у міжкурсовий (міжатестаційний) період. Змістовна та адресна науково-методична підтримка педагогічним працівникам ЗП(ПТ)О забезпечується впровадженням короткострокових тематичних курсів. Безперервний професійний розвиток фахівців ЗП(ПТ)О у міжкурсовий (міжатестаційний) період відбувається через комплекс науково-методичних заходів: науково-практичні семінари, Інтернет-конференції (ЧАТи, вебінари), навчальні тренінги, форуми, фестивалі, інтерактивні спілкування тимчасових творчих колективів. Педагогічні працівники ЗП(ПТ)О включені до мережевого простору Єдиної екосистеми БІНПО, що передбачає надання дорадницької консультативної фасилітативної допомоги, вивчення й поширення кращих освітніх практик організації інклюзивного навчання в ЗП(ПТ)О.
 
Publisher Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740516/1/Kravchenko%2C%20Kossova-Silina.pdf
- Kossova-Silina, Halyna (orcid.org/0009-0009-2451-1298 <http://orcid.org/0009-0009-2451-1298>) and Kravchenko, Наnna (orcid.org/0000-0002-2156-3203 <http://orcid.org/0000-0002-2156-3203>) (2024) Scientific and methodological support for the development of inclusive competence of vocational education specialists under martial law Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University Bulletin. Series: Pedagogical Sciences, 1 (54). pp. 60-67. ISSN 2410-0897
10.31376/2410-0897-2024-1-54-60-67
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31376/2410-0897-2024-1-54-60-67