Інклюзивне навчання в ЗП(ПТ)О в умовах воєнного стану: навчально-методичний посібник
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740470/
|
|
Title |
Інклюзивне навчання в ЗП(ПТ)О в умовах воєнного стану: навчально-методичний посібник
Inclusive education in a vocational education institution under martial law: educational and methodological manual |
|
Creator |
Коссова-Сіліна, Галина Олександрівна
|
|
Subject |
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Актуальність видання визначається правами осіб з особливими освітніми потребами на здобування якісної освіти з урахуванням їх потреб та можливостей та необхідністю відповідної підготовки фахівців ЗП(ПТ)О до виконання завдань інклюзивного навчання в умовах воєнного стану. Посібник розроблено з метою розвитку готовності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О до інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, у тому числі здобувачів – внутрішньо переміщених осіб, постраждалих під час воєнних дій. Посібник стане у нагоді педагогічним працівникам ЗП(ПТ)О, які здійснюють інклюзивне навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, керівникам ЗП(ПТ)О для розвитку безпечного та інклюзивного освітнього середовища в умовах воєнного часу, слухачам курсів підвищення кваліфікації для розвитку власної інклюзивної компетентності, батькам, зацікавленим особам. The relevance of the publication is determined by the rights of persons with special educational needs to obtain quality education, taking into account their needs and capabilities, and the need for appropriate training of specialists of vocational education institutions to perform the tasks of inclusive education in conditions of martial law. The guide was developed with the aim of developing the readiness of pedagogical staff of vocational education institutions for inclusive education of students with special educational needs, including students who are internally displaced persons injured during military operations. The manual will be useful for teachers of vocational education institutions that provide inclusive education for students with special educational needs, managers of vocational education institutions for the development of a safe and inclusive educational environment in wartime conditions, students of advanced training courses for the development of their own inclusive competence, parents, interested persons. |
|
Publisher |
БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740470/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%9A%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%A1%D1%96%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
Коссова-Сіліна, Галина Олександрівна (orcid.org/0009-0009-2451-1298 <http://orcid.org/0009-0009-2451-1298>) (2024) Inclusive education in a vocational education institution under martial law: educational and methodological manual . БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, м. Біла Церква, Україна. (Submitted) |
|