Record Details

Методичні особливості застосування міні-модулів курсів за вибором у профільному навчанні сільських закладів загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740461/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/69
10.32405/2411-1309-2020-25-228-239
 
Title Методичні особливості застосування міні-модулів курсів за вибором у профільному навчанні сільських закладів загальної середньої освіти
Methodological features of the use of mini-modules of elective courses in spectalized training of rural instutions of general secondary education
 
Creator Яценко, Володимир Сергійович
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано можливості застосування міні-модулів курсів за вибором у профільному навчанні сільських закладів загальної середньої освіти, розкрито основні форми і методи навчання, надано методичні рекомендації роботи з підручниками і посібниками, додатковою літературою. Зокрема, описуються основні форми навчання: групові (динамічні групи, додаткові заняття, групові консультації, тьюторські заняття, міжшкільні факультативи, предметні гуртки і секції, тощо) й індивідуальні (самостійна робота, індивідуальні консультації та ін.). На прикладі діяльнісного і проблемного підходів розкриваються методика освоєння нових видів діяльності, застосування в освітній практиці експериментального й пошукового методів.
The article analyzes the possibilities of using mini-modules of elective courses in specialized training of rural institutions of general secondary education, discloses the main forms and methods of teaching, gives methodological recommendations for working with textbooks and manuals, additional literature. In particular, the main forms of training are described: group (dynamic groups, additional classes, group consultations, tutoring classes, interschool electives, subject circles and sections, etc.) and individual (independent work, individual consultations, etc.). On the example of the activity and problem approaches, the methodology of mastering new types of activity, the use of experimental and search methods in educational practice, the principle of consistency are revealed. Interesting forms of teaching are teaching other students, where the ability to learn, create a personal portfolio, and conduct tutoring is developed. The use of individual elements of modular education in the system of general secondary education in practice of application proves its advantage, relevance and effectiveness. The traditional presentation of courses on the choice of geography and economics is informative in nature, offers a huge amount of information, the assimilation of which is difficult under conditions of adaptive quarantine. The use of modular learning technology allows you to solve the selected teaching problems and is a means of systematizing students’ knowledge.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740461/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%2037.01.09_%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%96-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%B2.pdf
- Яценко, Володимир Сергійович (orcid.org/0000-0002-7948-2983 <http://orcid.org/0000-0002-7948-2983>) (2020) Methodological features of the use of mini-modules of elective courses in spectalized training of rural instutions of general secondary education Проблеми сучасного підручника (25). pp. 228-239. ISSN 2411-1309
10.32405/2411-1309-2020-25-228-239
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2411-1309-2020-25-228-239