Практика інтегрованого навчання учнів історії у 5-6 класах : методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740428/
https://undip.org.ua/library/praktyka-intehrovanoho-navchannia-uchniv-istorii-u-5-6-klasakh-metodychni-rekomendatsii/ |
|
Title |
Практика інтегрованого навчання учнів історії у 5-6 класах : методичні рекомендації
Practice of integrated teaching of history students in grades 5-6: methodical recommendations |
|
Creator |
Мороз, Петро Володимирович
Мороз, Ірина Володимирівна |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
Методичні рекомендації присвячені теоретичним і практичним проблемам застосування методики інтегрованого навчання історії в 5-6 класах закладів загальної середньої освіти Нової української школи. В них розкрито теоретичні засади інтегрованого навчання у шкільній історичній освіті, представлено поняттєво-термінологічний апарат з проблеми, описано методику інтегрованого навчання, структуру та методику проведення інтегрованих уроків історії в 5-6 класах закладів загальної середньої освіти. Методичні рекомендації адресовано педагогічним працівникам різних профілів: учителям історії та громадянської освіти, викладачам кафедр методики навчання історії педагогічних інститутів та університетів, співробітникам кафедр методики навчання історії інститутів післядипломної педагогічної освіти, студентам та аспірантам. Methodological recommendations are devoted to theoretical and practical problems of applying the methodology of integrated history teaching in 5-6 grades of general secondary education institutions of the New Ukrainian School. They reveal the theoretical principles of integrated learning in school history education, present the conceptual and terminological apparatus of the problem, describe the methodology of integrated learning, the structure and methodology of conducting integrated history lessons in 5-6 grades of general secondary education institutions. Methodological recommendations are addressed to pedagogical workers of various profiles: teachers of history and civic education, teachers of departments of teaching methods of history of pedagogical institutes and universities, employees of departments of teaching methods of history of post-graduate pedagogical education institutes, students and postgraduates. |
|
Publisher |
Видавничий дім «Освіта»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
image |
|
Language |
uk
uk |
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740428/1/Rukopys_MOROZ-red.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/740428/2/cover-plain-moroz-metod-rec.jpg - Мороз, Петро Володимирович (orcid.org/0000-0002-6776-9186 <http://orcid.org/0000-0002-6776-9186>) and Мороз, Ірина Володимирівна (orcid.org/0000-0002-7076-1038 <http://orcid.org/0000-0002-7076-1038>) (2024) Practice of integrated teaching of history students in grades 5-6: methodical recommendations [Teaching Resource] |
|