Формування змісту навчання історії як базового предмета профільної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740332/
https://lib.iitta.gov.ua/740085/ |
|
Title |
Формування змісту навчання історії як базового предмета профільної середньої освіти
Formation of content of history of history as a basic subject of profile secondary education |
|
Creator |
Пометун, Олена Іванівна
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
93/94 History |
|
Description |
У статті розглянуто питання формування і структурування змісту історичної освіти у профільному навчанні. Підкреслено потенціал історії у формуванні особистості випускника закладу середньої освіти. Висвітлено різноманітний досвід європейських країн у побудові курсів історії у старшій школі, який базується на концентричному та хронологічно послідовному підходах до її структурування. Визначено проблеми створення історичного змісту, серед яких: принципи відбору змісту за умов обмеженого часу на їх вивчення за базовим навчальним планом, встановлення хронологічних рамок окремих історичних курсів, особливо матеріалу, пов’язаного з вивченням сучасності, можливості розроблення інтегрованих курсів вітчизняної та всесвітньої історії, невідповідність вимог Державного стандарту профільної середньої освіти й чинних підходів до створення ефективної моделі навчання історії.
The article deals with the formation and structuring of the content of historical education in specialized education. The potential of history in shaping the personality of a secondary school graduate is emphasized. The article highlights the diverse experience of European countries in building history courses in high school, which is based on concentric and chronologically sequential approaches to its structuring. The author identifies the problems of creating historical content, including: the principles of content selection in conditions of limited time for their study in the basic curriculum, establishing the chronological framework of individual history courses, especially the material related to the study of the present, the possibility of developing integrated courses of national and world history, the discrepancy between the requirements of the State Standard of specialized secondary education and current approaches to creating an effective model of history education. |
|
Publisher |
Видавничий дім «Освіта»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740332/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%83%D0%BD_%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%9C%D0%A1_v5%20%D0%9E%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B9.pdf
- Пометун, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0002-4602-6383 <http://orcid.org/0000-0002-4602-6383>) (2024) Formation of content of history of history as a basic subject of profile secondary education Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації: збірник матеріалів. pp. 123-126. ISSN 978-966-983-476-8 |
|