Record Details

Читання як метод навчання у контексті емоційної адаптивності, свідомості і стійкості

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740310/
https://www.economics.in.ua/2024/04/02.html
 
Title Читання як метод навчання у контексті емоційної адаптивності, свідомості і стійкості
Reading as a learning method in the context of emotional adaptability, consciousness and resilience
 
Creator Бондаренко, Неллі Володимирівна
Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
8 Language. Linguistics. Literature
 
Description Адаптивність, свідомість і стійкість розглянуто як метаконтекст у процесі читання – важливого вміння ХХІ століття. Читання як метод навчання впливає на емоційну адаптивність, свідомість і стійкість особистості учня, уконтекстнюється з розвитком емоційного інтелекту. Правильно організоване читання формує і розвиває інтелект, креативне і критичне мислення, ціннісні орієнтації, уміння аналізу і синтезу, уміння працювати з текстами самостійно, знаходити необхідну інформацію, робити висновки тощо.
Adaptability, consciousness and resilience are considered as a metacontext in the process of reading, which is an important skill of the 21st century. Reading as a learning method affects the emotional adaptability, consciousness and stability of the student's personality, and is consistent with the development of emotional intelligence. Properly organized reading forms and develops intelligence, creative and critical thinking, value orientations, the ability to analyze and synthesize, the ability to work with texts independently, find the necessary information, draw conclusions, etc.
 
Publisher ЦФЕНД
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740310/1/BNV%20KSV%202024%2004%20Izmail.pdf
- Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4033-7287 <http://orcid.org/0000-0002-4033-7287>) and Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2024) Reading as a learning method in the context of emotional adaptability, consciousness and resilience In: Наука, освіта і технології в XXI столітті: наукові ідеї та механізми реалізації: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Ізмаїл, 2 квітня 2024 р.) . ЦФЕНД, м. Ізмаїл, Україна, pp. 7-9.