Record Details

Формування екологічної компетентності старшокласників з використанням сучасних мобільних застосунків

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740264/
https://ojs.ipv.org.ua/index.php/journal/article/view/33
10.32405/2308-3778-2023-27-2-60-71
 
Title Формування екологічної компетентності старшокласників з використанням сучасних мобільних застосунків
Formation of environmental competence of high school students using modern mobile applications
 
Creator Міронець, Л.П.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description У статті схарактеризовано можливість використання мобільних застосунків екологічного змісту з метою формування екологічної компетентності здобувачів освіти у закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що такі застосунки можуть бути використані як ігрові методи з екологічним підтекстом. Під час воєнного стану в Україні такі застосунки є необхідними для усвідомлення основ екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміння важливості збереження природи для сталого розвитку суспільства.
Мета полягає в дослідженні використання мобільних застосунків природничого змісту з метою формування екологічної компетентності старшокласників. Завданнями дослідження визначено: проаналізувати стан розроблення проблеми використання мобільних застосунків в освітньому процесі; схарактеризувати види мобільних застосунків, які доречно використовувати в освітньому процесі; розкрити особливості використання мобільних застосунків природничого змісту з метою формування екологічної компетентності. Для всебічного пізнання предмету дослідження та розв’язання поставлених завдань використано комплекс загальнонаукових теоретичних та емпіричних методів. Теоретичні методи: аналіз педагогічної, методичної і біологічної літератури для визначення сформованості теоретичних позицій дослідження. Емпіричні методи забезпечили вивчення результатів діяльності учнів, спостереження за освітнім процесом, бесіди з учителями біології й учнями, проведення педагогічного експерименту.
Застосування мобільних освітніх додатків на уроці біології залежно від типу програми визначає можливість їхнього використання на уроці на етапах вивчення нового матеріалу, відпрацювання та закріплення отриманих знань, а також для самостійної роботи та самоперевірки. Сформовані навчальні дії забезпечують учням можливість самостійно здійснювати пізнавальну діяльність, ставити навчальні цілі, шукати та використовувати способи їхнього досягнення, контролювати й оцінювати процес і результати діяльності.
На підставі результатів, отриманих у процесі педагогічного експерименту, зроблено висновок, що учні експериментального класу мають більш високий рівень екологічної компетентності, тобто є більш обізнані в теоретичних і практичних питаннях порівняно з учнями контрольного класу. Продемонстровані результати доводять ефективність застосування мобільних застосунків під час навчання біології учнів.
The article characterizes the possibility of using mobile applications with ecological content for forming the students’ environmental competence in general secondary education institutions. It is noted that such applications can be used as game moments with environmental subtext. During the martial law in Ukraine, such applications are necessary for understanding the basics of ecological nature management, observing the rules of environmental behavior, economical use of natural resources, understanding the importance of nature conservation for the sustainable development of society.
The purpose of the article is to study the use of mobile applications of natural content for forming the environmental competence of high school students. The tasks of the research are defined: to analyze the state of development of the problem of using mobile applications in the educational process; to characterize the types of mobile applications that should be used in the educational process; to reveal the peculiarities of using nature-based mobile applications for forming environmental competence. A set of general scientific theoretical and empirical methods was used for comprehensive knowledge of the subject of research and solving the tasks. Theoretical methods: analysis of pedagogical, methodical and biological literature made it possible to form the theoretical positions of the research. Empirical methods: studying the results of students’ activities, observing the educational process, conversations with biology teachers and students, and a pedagogical experiment.
Using mobile educational applications in the biology lesson, depending on the type of program, determines the possibility of their use at lessons in terms of learning new material, in terms of practicing and consolidating acquired knowledge, as well as for independent work and self-checking. Formed educational activities provide students with the opportunity to carry out cognitive activities independently, set educational goals, search for and use ways to achieve them, monitor and evaluate the process and results of activities.
Based on the results obtained during the pedagogical experiment, it was concluded that the students of the experimental class have a higher level of environmental competence, that is, they are more knowledgeable in theoretical and practical issues, compared to the students of the control class. The demonstrated results prove the effectiveness of using mobile applications in the process of teaching students biology.
 
Publisher Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740264/1/33-Article%20Text-65-1-10-20240110%20%282%29.pdf
- Міронець, Л.П. (orcid.org/0000-0002-9741-7157 <http://orcid.org/0000-0002-9741-7157>) (2023) Formation of environmental competence of high school students using modern mobile applications Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (27). pp. 60-71. ISSN 2308-3778
10.32405/2308-3778-2023-27-2-60-71
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2308-3778-2023-27-2-60-71