Тренінг розвитку продуктивних копінг-стратегій в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740249/
http://orgpsy-journal.in.ua/index.php/opep/article/view/426 10.31108/2.2024.1.31.2 |
|
Title |
Тренінг розвитку продуктивних копінг-стратегій в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни
Productive coping styles development training in the context of promoting the psychological health and well-being of educational staff in war conditions |
|
Creator |
Карамушка, Л.М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
Вступ. Важливою складовою протидії хронічному стресу, пов’язаному із загрозою безпеці та життю, з якою зустрілися населення та персонал організацій в умовах повномасштабного вторгнення рф в Україну, є пошук та використання особистісних ресурсів, одним із яких виступають копінг-стратегії. Мета дослідження: розробити та апробувати тренінгову програму для психологічної підготовки освітнього персоналу до використання продуктивних копінг-стратегій в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя в умовах війни. Методи. Для проведення дослідження використовувались проблемно-пошукові методи навчання та організаційно-спрямовуючі й змістовно-смислові інтерактивні техніки, які базуються на використанні технологічного підходу до розробки та впровадження організаційно-психологічних технологій (Карамушки Л.). Результати: У статті представлено тренінгову програму «Тренінг розвитку копінг-стратегій в контексті забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни». Розкрито мету, основні завдання, загальний дизайн тренінгу. Представлено зміст тренінгових сесій («Стрес в умовах війни та його вияви в освітнього персоналу»; «Сутність та види копінг-стратегій як особистісний ресурс освітнього персоналу під час війни»; «Роль копінг-стратегій у забезпеченні психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах війни»; «Організаційно-психологічні чинники та умови розвитку копінг-стратегій освітнього персоналу під час війни», які входять до структури тренінгової програми. Детально описано організаційно-спрямовуючі та змістовно-смислові інтерактивні техніки, які розкривають зміст тренінгових сесій. Висновки. Апробація тренінгу в системі післядипломної педагогічної освіти показала доцільність його використання для підготовки освітнього персоналу для впровадження продуктивних копінг-стратегій під час війни та використання ситуативного підходу. Introduction. An important component of counteracting the chronic stress associated with the threat to personal safety and life, which the Ukrainian population and staff of organizations encountered during the invasion of the Russian Federation in Ukraine, is the search and use of personal resources, one of which are stress-coping styles. Aim: to develop and test an educational staff's training program in the use of productive coping styles as a factor in promoting psychological health and well-being in war conditions. Methods: problem-based learning methods and organizational-directive and content-focused interactive techniques, which are based on the technological approach to the development and use of organizational-psychological technologies (Karamushka, L.). Results: The program «Productive coping styles development training in the context of promoting the psychological health and well-being of educational staff in war conditions» was made up of the following training sessions: «Stress in the conditions of war and its manifestations in educational staff»; «The essence and types of coping styles as educational staffs' personal resource during the war»; «The role of coping styles in promoting educational staffs' psychological health and well-being in the conditions of war»; «Organizational and psychological factors in and conditions for the development of educational staffs' coping styles during the war». The training's organizational-directive and content-focused interactive techniques are described in detail. Conclusions. The training program, which was tested in the system of post-graduate pedagogical education, showed its effectiveness and can be recommended for training educational staff in using productive coping styles and a situational approach during the war. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Українська Асоціація організаційних психологів та психологів праці
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740249/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_1.pdf
- Карамушка, Л.М. (orcid.org/0000-0003-0622-3419 <http://orcid.org/0000-0003-0622-3419>) (2024) Productive coping styles development training in the context of promoting the psychological health and well-being of educational staff in war conditions Організаційна психологія. Економічна психологія, 1 (31). pp. 23-39. ISSN 2411–3190 10.31108/2.2024.1.31.2 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.31108/2.2024.1.31.2
|
|