Record Details

Теория и методика профессионального развития научно-педагогических работников: в аспекте методологической культуры

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734681/
 
Title Теория и методика профессионального развития научно-педагогических работников: в аспекте методологической культуры
Теорія і методика професійного розвитку науково-педагогічних працівників: в аспекті методологічної культури
Theory and methodology of professional development of scientific and pedagogical workers: in the aspect of methodological culture
 
Creator Козубцов, І.М.
Таршилова, Л.С.
Козубцова, Л.М.
Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description В монографии рассматриваются теоретико-методологические вопросы профессионального развития научно-педагогических работников. Предложена модель развития методологической компетентности и методологической культуры научно-педагогических работников в контексте профессиональной подготовки. Даны рекомендации по определению системы педагогических технологий для формирования профессиональных компетенций научно-педагогических работников.
Адресована научно-педагогическим работникам, магистрантам, докторантам, занимающихся проблемами профессиональной работы.
The monograph deals with theoretical and methodological issues of professional development of scientific and pedagogical workers. A model for the development of methodological competence and methodological culture of scientific and pedagogical workers in the context of professional training is proposed. Recommendations on the definition of a system of pedagogical technologies for the formation of professional competencies of scientific and pedagogical workers are given.
It is addressed to scientific and pedagogical workers, undergraduates, doctoral students dealing with the problems of professional work.
У монографії розглядаються теоретико-методологічні питання професійного розвитку науково-педагогічних працівників. Запропоновано модель розвитку методологічної компетентності та методологічної культури науково-педагогічних працівників у контексті професійної підготовки. Надано рекомендації щодо визначення системи педагогічних технологій для формування професійних компетенцій науково-педагогічних працівників.
Адресована науково-педагогічним працівникам, магістрантам, докторантам, які займаються проблемами професійної роботи.
 
Publisher «Западно-Казахстанский аграрно-технический университет имени Жангир хана»
 
Date 2016
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734681/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%8F%2020.05-1.2.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>), Таршилова, Л.С. (orcid.org/0000-0001-6252-5548 <http://orcid.org/0000-0001-6252-5548>), Козубцова, Л.М. (orcid.org/0000-0002-7866-8575 <http://orcid.org/0000-0002-7866-8575>) and Ягупов, Василь Васильович (orcid.org/0000-0002-8956-3170 <http://orcid.org/0000-0002-8956-3170>) (2016) Theory and methodology of professional development of scientific and pedagogical workers: in the aspect of methodological culture Project Report. «Западно-Казахстанский аграрно-технический университет имени Жангир хана», м. Уральськ, Казахстан.