Record Details

Відкриті онлайн-курси як засіб професійного розвитку викладача коледжу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740248/
https://el-conf.com.ua/%d0%b0%d1%80%d1%85%d1%96%d0%b2-%d0%ba%d0%be%d0%bd%d1%84%d0%b5%d1%80%d0%b5%d0%bd%d1%86%d1%96%d0%b9/
 
Title Відкриті онлайн-курси як засіб професійного розвитку викладача коледжу
Open online courses as means of professional development of a college teacher
 
Creator Кошіль, Оксана Петрівна
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті здійснено теоретичний аналіз поняття «професійний розвиток викладача». Охарактеризовано суть, цінність відкритих онлайн-курсів як засобу професійного розвитку викладача. На основі наукових публікацій проаналізовано теоретичні аспекти та особливості масових відкритих онлайн курсів в освіті. Визначено переваги відкритих онлайн-курсів для професійного розвитку викладачів, який є критично важливим для підвищення якості навчання здобувачів освіти та освітнього процесу загалом.
The article provides a theoretical analysis of the concept of "professional development of a teacher". The essence and value of open online courses as a means of teacher professional development are characterized. Based on scientific publications, the theoretical aspects and features of mass open online courses in education were analyzed. The advantages of open online courses for the professional development of teachers, which is critically important for improving the quality of education of education seekers and the educational process in general, are determined.
 
Publisher Primedia E-launch LLC
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740248/1/Koshil_tezu.pdf
- Кошіль, Оксана Петрівна (orcid.org/0000-0002-9121-1297 <http://orcid.org/0000-0002-9121-1297>) (2024) Open online courses as means of professional development of a college teacher In: Innovation – Science – Society. Abstracts of the 65th International scientific and practical conference . Primedia E-launch LLC, с. Chicago, USA, pp. 26-31. ISBN 978-1-6497-6355-6