Екоорієнтовані педагогічні технології у професійній підготовці майбутніх будівельників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740156/
https://isg-konf.com/wp-content/uploads/2024/04/ISG.2024.MONO_.PED_.1.10.5.pdf 10.46299/ISG.2024.MONO.PED.1.10.5 |
|
Title |
Екоорієнтовані педагогічні технології у професійній підготовці майбутніх будівельників
Eco-oriented pedagogical technologies in the professional training of future builders |
|
Creator |
Пятничук, Т.В.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them 69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure |
|
Description |
У повоєнній відбудові Україна має вирішувати значний обсяг проблем, зокрема і гострі екологічні: подолання наслідків військових дій, забруднення навколишнього середовища, утилізація відходів тощо. Значною мірою це стосується будівництва як джерела забруднень і галузі, здатної розв’язувати значні проблеми за рахунок нових технічних і технологічних рішень.
In post-war reconstruction, Ukraine has to solve a significant amount of problems, including acute environmental problems: overcoming the consequences of military operations, environmental pollution, waste disposal, etc. To a large extent it is refers to construction as a source of pollution and an industry capable of solving significant problems through new technical and technological solutions. |
|
Publisher |
Primedia eLaunch
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740156/1/Monograph_%D0%9F%D1%8F%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%87%D1%83%D0%BA_2024.pdf
- Пятничук, Т.В. (orcid.org/0000-0002-5607-2949 <http://orcid.org/0000-0002-5607-2949>) (2024) Eco-oriented pedagogical technologies in the professional training of future builders Interaction of philology, pedagogy, culture and history as a way of integrating learning: collective monograph. pp. 393-402. ISSN 979-8-89269-761-3 10.46299/ISG.2024.MONO.PED.1.10.5 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.46299/ISG.2024.MONO.PED.1.10.5
|
|