Record Details

Проєктування змісту навчання географії в освітній практиці формування лідерства

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740186/
https://iod.gov.ua/content/events/57/vseukrayinska-naukovo-praktichna-onlayn-konferenciya-liderstvo-i-obdarovanist--suchasniy-naukoviy-diskurs-i-osvitnya-praktika_publications.pdf?1711729637.0041
 
Title Проєктування змісту навчання географії в освітній практиці формування лідерства
Projecting the content of teaching geography in the educational practice of leadership formation
 
Creator Яценко, Володимир Сергійович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description В представленій статті розглядаються питання проєктування та реалізація змісту навчання географії у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти на прикладі освітньої практики формування лідерства і розвитку обдарованості здобувачів освіти. Основними педагогічними умовами, які впливають на освітній процес Нової української школи є: природа (вроджена здатність) і власні зусилля здобувачів освіти (праця), найближче оточення (батьки) і суспільство в цілому (однокласники, учителі).
Автором розроблено та впроваджено проєктне дослідження на тему «Як вивчати нову місцевість?» серед здобувачів освіти 7-9 класів, яке засвідчило великий адаптивний потенціал українських дітей за кордоном. Зокрема, здобувачами освіти досліджено: місце їх розташування, рельєф місцевості, придатності для поселення та інтеграція в новому середовищі. Як засвідчили результати досліджень, проєктна діяльність сприяла формуванню лідерських навичок здобувачів освіти.
The presentation of the article examines the nutritional design and implementation of the study of geography in 7-9 grades of secondary education in the application of educational practice, the formation of leadership and the development of talented workers. in illumination. The main pedagogical ideas that flow into the educational process of the New Ukrainian School are: nature (innate creation) and the power of education (pratsia), the closest extremity (fathers) and marriage in as a whole (classmates, teachers).
The author has developed and launched a research project on the topic “How to create a new locality?” The average of students completed grades 7-9, which confirmed the great adaptive potential of Ukrainian children abroad. Zokrem, the health workers have studied: the place of their growth, the relief of the locality, the suitability for settlement and integration in the new environment. As the results of the research showed, the project activity began to develop leadership skills among the students.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740186/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%20316.46%28082%29_%D0%AF%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%92%D0%A1_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D1%83%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%97%20%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%86%D1%96%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0.pdf
- Яценко, Володимир Сергійович (orcid.org/0000-0002-7948-2983 <http://orcid.org/0000-0002-7948-2983>) (2024) Projecting the content of teaching geography in the educational practice of leadership formation Лідерство і обдарованість: сучасний науковий дискурс і освітня практика : матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн конференції (Київ, 14–19 лютого 2024 року). pp. 1004-1013.