Record Details

Проєктування моделі профільної середньої освіти за змістом нової редакції професійного стандарту вчителя ЗЗСО

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740185/
https://lib.iitta.gov.ua/740085
 
Title Проєктування моделі профільної середньої освіти за змістом нової редакції професійного стандарту вчителя ЗЗСО
Designing a model of specialized secondary education according to the content of the new edition of the professional standard of the teacher of the State Educational Institution
 
Creator Яценко, Володимир Сергійович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Компетентності проєкту профільного стандарту (2024 р.) носять світоглядний характер професійного розвитку педагога – мовно-комунікативна, предметно-методична, інформаційно-цифрова, психологічна, емоційно-етична, педагогічного партнерства, інклюзивності, здоров’язбережувальна, прогностична, організаційна та оцінювально-аналітична. Ми ставимо у центрі представленого зразка (моделі) здатність до навчання впродовж життя, яка одночасно є об’єднуючою складовою проєктування профільної середньої освіти та професійного стандарту вчителя ЗЗСО.
Competencies of the profile standard project (2024) have a worldview character of the teacher's professional development - language-communicative, subject-methodical, informationdigital, psychological, emotional-ethical, pedagogical partnership, inclusiveness, health-preserving, prognostic, organizational, and evaluation-analytical . We put at the center of the presented sample (model) the ability to learn throughout life, which is at the same time a unifying component of the design of specialized secondary education and the professional standard of a teacher of vocational education and training.
 
Publisher Видавничий дім «Освіта»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740185/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%20373.3.011.3_%D0%AF%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%92%D0%A1_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BC%20%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%83%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%20%D0%97%D0%97%D0%A1%D0%9E.pdf
- Яценко, Володимир Сергійович (orcid.org/0000-0002-7948-2983 <http://orcid.org/0000-0002-7948-2983>) (2024) Designing a model of specialized secondary education according to the content of the new edition of the professional standard of the teacher of the State Educational Institution Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації: збірник матеріалів. pp. 63-68. ISSN 978-966-983-476-8