Проєктування моделі профільної середньої освіти за змістом нової редакції професійного стандарту вчителя ЗЗСО
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740185/
https://lib.iitta.gov.ua/740085 |
|
Title |
Проєктування моделі профільної середньої освіти за змістом нової редакції професійного стандарту вчителя ЗЗСО
Designing a model of specialized secondary education according to the content of the new edition of the professional standard of the teacher of the State Educational Institution |
|
Creator |
Яценко, Володимир Сергійович
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Компетентності проєкту профільного стандарту (2024 р.) носять світоглядний характер професійного розвитку педагога – мовно-комунікативна, предметно-методична, інформаційно-цифрова, психологічна, емоційно-етична, педагогічного партнерства, інклюзивності, здоров’язбережувальна, прогностична, організаційна та оцінювально-аналітична. Ми ставимо у центрі представленого зразка (моделі) здатність до навчання впродовж життя, яка одночасно є об’єднуючою складовою проєктування профільної середньої освіти та професійного стандарту вчителя ЗЗСО.
Competencies of the profile standard project (2024) have a worldview character of the teacher's professional development - language-communicative, subject-methodical, informationdigital, psychological, emotional-ethical, pedagogical partnership, inclusiveness, health-preserving, prognostic, organizational, and evaluation-analytical . We put at the center of the presented sample (model) the ability to learn throughout life, which is at the same time a unifying component of the design of specialized secondary education and the professional standard of a teacher of vocational education and training. |
|
Publisher |
Видавничий дім «Освіта»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740185/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%20373.3.011.3_%D0%AF%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%92%D0%A1_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BC%20%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%83%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%20%D0%97%D0%97%D0%A1%D0%9E.pdf
- Яценко, Володимир Сергійович (orcid.org/0000-0002-7948-2983 <http://orcid.org/0000-0002-7948-2983>) (2024) Designing a model of specialized secondary education according to the content of the new edition of the professional standard of the teacher of the State Educational Institution Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації: збірник матеріалів. pp. 63-68. ISSN 978-966-983-476-8 |
|