Record Details

Інтерактивна карта діалектів як інструмент фахової підготовки студентів філологічних спеціальностей

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740167/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4787
10.33407/itlt.v88i2.4787
 
Title Інтерактивна карта діалектів як інструмент фахової підготовки студентів філологічних спеціальностей
Іnteractive map of dialects as the professional training tool for philology students
 
Creator Міца, О.В.
Шумицька, Г.В.
Шаркань, В.В.
Венжинович, Н.Ф.
Дулішкович, Г.І.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description У статті репрезентовано інноваційну технологічну розробку науковців Ужгородського національного університету (інтерактивна карта діалектів), упровадження якої в навчальний процес для філологічних спеціальностей дає можливість оптимізувати навчальну й наукову роботу студентів, особливо в умовах дистанційного та змішаного навчання.
Створений зусиллями фахівців у сфері інформаційних технологій програмний продукт, контент якого наповнюють лінгвісти, дає можливість користувачам вводити діалектний матеріал (дані друкованих діалектологічних атласів, словників, а також самостійно зібраний у польових умовах) до бази даних, представляючи його в потрібних для вивчення української мови аспектах. Такий інноваційний спосіб фіксації мовних даних оптимізує процеси дослідження особливостей українських діалектів та спрощує рутинні процедури зі збирання, накопичення й аналізу емпіричного матеріалу, що становить значний інтерес для мовознавства, історії, археології, етнографії та етнології, культурології, а також для інших науково-навчальних галузей, пов’язаних з дослідженням і вивченням історії та сучасного стану матеріальної й духовної культури етносів, українського зокрема.
Крім міждисциплінарного використання як у навчальному процесі вищої школи, так і в дослідницькому аспекті, перевага розробленого програмного продукту - у можливості його різновекторного масштабування: оскільки потенційно проєкт розрахований не тільки на Україну й українську мову, а й на інші держави й мови, то під час додавання слова доступний вибір країни (на час написання цієї статті доступні Україна та Угорщина).
Унікальність розробки полягає в тому, що вона слугує передусім навчально-науковим інструментом, який добре інтегрує дослідницький потенціал студентів-айтівців (виступають розробниками програмного продукту) та студентів-філологів (його перші тестувальники й наповнювачі контенту). Така синергійна діяльність під час підготовки на перший погляд різновекторних фахівців дає результат, який може бути цікавим для студентів й інших напрямків підготовки (майбутніх істориків, культурологів, туризмознавців тощо).
The article represents an innovative technological development of researchers at Uzhhorod National University (interactive map of dialects), the introduction of which into the educational process for philological specialties makes it possible to optimize educational and scholastic work of students, especially at distance and blended learning.
Created by IT specialists, the software product, the content of which is filled by linguists, allows users to introduce dialect material (data from printed dialectological atlases, dictionaries, as well as independently collected in the field) into the database, presenting it in the necessary aspects for learning Ukrainian. This innovative way of recording language data optimizes the process of studying the peculiarities of Ukrainian dialects and simplifies routine procedures for collecting, accumulating and analyzing empirical material, which is of great interest for linguistics, history, archeology, ethnography and ethnology, culturology and other research and educational fields. related to the study and learning of the history and current state of material and spiritual culture of ethnic groups, Ukrainian in particular.
In addition to interdisciplinary use both in the educational process of higher education and in the research aspect, the advantage of the developed software product is the possibility of its multi-vector scaling: as the project is potentially designed not only for Ukraine and the Ukrainian language, but also for other countries and languages, adding the word of available country selection (at the time of writing, Ukraine and Hungary are available).
The uniqueness of the development lies in the fact that it serves primarily as an educational and scholastic tool that integrates well the research potential of IT students (acting as software developers) and philology students (its first testers and content fillers). Such synergistic activity in the course of training of seemingly different vector specialists gives the result that can be interesting for students of other areas of training (future historians, culturologists, tourism experts, etc.).
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740167/1/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%20%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%20%D0%9C%D1%96%D1%86%D0%B0.pdf
- Міца, О.В. (orcid.org/0000-0002-6958-0870 <http://orcid.org/0000-0002-6958-0870>), Шумицька, Г.В. (orcid.org/0000-0001-7806-2963 <http://orcid.org/0000-0001-7806-2963>), Шаркань, В.В. (orcid.org/0000-0002-9162-5756 <http://orcid.org/0000-0002-9162-5756>), Венжинович, Н.Ф. (orcid.org/0000-0002-0230-4118 <http://orcid.org/0000-0002-0230-4118>) and Дулішкович, Г.І. (orcid.org/0000-0003-2493-2542 <http://orcid.org/0000-0003-2493-2542>) (2022) Іnteractive map of dialects as the professional training tool for philology students Інформаційні технології і засоби навчання, 2 (88). pp. 126-138. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v88i2.4787
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v88i2.4787