STEM education potential to transform the post-war Ukraine economic development type
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740116/
http://emdnaes.org.ua/index.php/Educ_Mod_discourse/article/view/117 10.37472/2617-3107-2023-6-03 |
|
Title |
STEM education potential to transform the post-war Ukraine economic development type
Потенціал STEM-освіти для трансформації типу економічного розвитку повоєнної України |
|
Creator |
Popova, Valentyna V.
Popov, Viacheslav Yu. |
|
Subject |
33 Economics. Economic science
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 5 Мathematics. natural sciences |
|
Description |
The restoration of war-ravaged Ukraine's infrastructure and the industrial complex on the post-Soviet economic system basis is non-perspective. Foreign experience demonstrates a close connection between economic development and education. These circumstances determine the relevance of studying the STEM education potential for the post-war Ukraine economic development type transformation. The research methodology is formulated by generalizing and synthesizing known scientific approaches. According to the national accounts systems, the GDP formation levels and the defining such levels elements that characterize their qualitative properties are determined. The economic development type is determined according to the coordinates of the national macro-system institutional-economic model. The approbation results of the proposed methodological approach are given in graphic form. The proposition that STEM education has a positive effect on economic development is theoretically substantiated. The practical experience of introducing STEM education to change the economic development type in Thailand and Ukraine is analyzed. The scientific statesmen's task is to initiate a change in post-war Ukraine's economic development type on an innovative basis. The educational scientists' task is to develop and introduce STEM tools not only in general preschool and secondary education but also in professional and higher education in accordance with economic development programs.
Інфраструктура та промисловий комплекс України зазнали значної шкоди внаслідок військової агресії. Економічне відновлення на основі тієї пострадянської екстенсивної економічної системи, з якою Україна зазнала військового нападу, є безперспективним. Зарубіжний досвід демонструє щільний зв’язок між економічним розвитком і налаштуванням освіти на підготовку такого людського капіталу, який здатний до інноваційного відновлення національної економіки. Цими обставинами обумовлюється актуальність дослідження потенціалу STEM-освіти для трансформації типу економічного розвитку повоєнної України. Системний аналіз останніх досліджень і публікацій засвідчив консолідацію міжнародної спільноти навколо проблем післявоєнної відбудови України. Було виявлено, що багато країн використовують STEM-освіту, щоб позитивно вплинути на загальну політику держави, але реалізують її по-різному на національному рівні. Методологія дослідження сформульована шляхом узагальнення та синтезу відомих наукових підходів. Відповідно до систем національних рахунків визначено рівні формування та визначальні для таких рівнів елементи ВВП, що характеризують їх якісні властивості. Тип економічного розвитку визначається відповідно до координат інституційно-господарської моделі формування ВВП національної макросистеми. Наведено результати апробації запропонованого методологічного підходу у вигляді графічної моделі. Виявлено ті характерні особливості, якими обумовлюється різноспрямовані зміни типу економічного розвитку Таїланду і України. Теоретично обґрунтовано те положення, що STEM-освіта позитивно впливає на економічний розвиток. Проаналізовано практичний досвід запровадження STEM-освіти для зміни типу економічного розвитку в Таїланді. Наведено стислий огляд програмних документів стосовно запровадження STEM-освіти в Україні. Запропонований методологічний підхід дає уявлення при інституційно-господарські орієнтири подальших досліджень. Задачею науковців-державників є ініціювання зміни типу економічного розвитку повоєнної України на інноваційних засадах. Проблемним питанням наукового пошуку тут є необхідність врахування не лише національної специфіки (як в закордонних прикладах), але й успадкованих інституційних та зруйнованих війною господарських особливостей. Задачею науковців-освітян є розробка і запровадження STEM-інструментарію не лише в загальній дошкільній і середній, але й у професійній та вищій освіті відповідно до програм розвитку економіки. Державно-приватне партнерство може бути тим механізмом, який спрямовує освіту, бізнес і державну політику на вирішення питань економічного розвитку. |
|
Publisher |
National Academy of Educational Sciences of Ukraine
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740116/1/PopovaV_PopovV-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-20240305.pdf
- Popova, Valentyna V. (orcid.org/0000-0001-8931-8880 <http://orcid.org/0000-0001-8931-8880>) and Popov, Viacheslav Yu. (orcid.org/0000-0002-8804-7481 <http://orcid.org/0000-0002-8804-7481>) (2023) STEM education potential to transform the post-war Ukraine economic development type Education: Modern Discourses (6). pp. 36-46. ISSN 2617-3107 10.37472/2617-3107-2023-6-03 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.37472/2617-3107-2023-6-03
|
|