Record Details

Освіта осіб з особливими потребами в країнах Європи та Україні: порівняльний контент-аналіз

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/740082/
https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/163
10.33189/ectu.v113i1.163
 
Title Освіта осіб з особливими потребами в країнах Європи та Україні: порівняльний контент-аналіз
Education of persons with special needs in European countries and Ukraine: comparative content analysis
 
Creator Прохоренко, Л.І.
Орлов, О. В.
Прохоренко, Д.О.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Україна, як і багато країн Європи, зазнає трансформації освітньої системи з метою забезпечення доступності та якості освіти для всіх груп населення, зокрема, осіб з особливими освітніми потребами (ООП). Інклюзивне та спеціальне навчання є важливими складовими сучасної освітньої політики, спрямованої на створення умов для доступної та рівної освіти для всіх дітей, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей та потреб.
Мета дослідження полягає у вивченні загальних підходів та стратегій розвитку освіти осіб з особливими освітніми потребами в країнах Європи та Україні.
Аналіз успішних практик та проблемних аспектів розвитку системи освіти осіб з ООП європейських країн дасть змогу з’ясувати сучасні практики в освіті таких осіб, визначити чинники, що впливають на ефективність інклюзивного та спеціального навчання, та запропонувати рекомендації щодо подальшого вдосконалення системи освіти осіб з особливими потребами в Україні на основі досвіду країн Європи.
Ukraine, like many European countries, is undergoing a transformation of the educational system to ensure the availability and quality of education for all population groups, in particular, persons with special educational needs (SEN). Inclusive and special education are important components of modern educational policy aimed at creating conditions for accessible and equal education for all children, regardless of their individual characteristics and needs.
The purpose of the research is to study general approaches and strategies for the development of education of persons with special educational needs in European countries and Ukraine.
The analysis of successful practices and problematic aspects of the development of the education system of persons with disabilities in European countries will make it possible to find out the current practices in the education of such persons, to determine the factors affecting the effectiveness of inclusive and special education, and to propose recommendations for further improvement of the education system of persons with special needs in Ukraine based on the experience of European countries.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/740082/1/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0%20%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%20%D0%B7%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%B8%20%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B8%20%D0%B2%20%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B0%D1%85%20%D0%84%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B8%20%D1%82%D0%B0%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%96.pdf
- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550 <http://orcid.org/0000-0001-5037-0550>), Орлов, О. В. (orcid.org/0000-0003-0954-4402 <http://orcid.org/0000-0003-0954-4402>) and Прохоренко, Д.О. (orcid.org/0009-0004-6851-9201 <http://orcid.org/0009-0004-6851-9201>) (2024) Education of persons with special needs in European countries and Ukraine: comparative content analysis Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (113). pp. 7-41. ISSN 2312-2781
10.33189/ectu.v113i1.163