Record Details

Особливості онбордінгу в сучасних ІТ-проєктах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740079/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4682
10.33407/itlt.v87i1.4682
 
Title Особливості онбордінгу в сучасних ІТ-проєктах
Peculiarities of onboarding in modern ІТ projects
 
Creator Gura, T.Y.
Gura, O.O.
Chernikova, L.A.
Gura, O.I.
 
Subject 004.4 Software
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
 
Description Одним з найбільш значущих факторів успішного розвитку сучасних ІТ-компаній є ефективна та гнучка кадрова політика, що здатна забезпечити неперервну адаптацію нових співробітників до оновлених умов їх професійної діяльності. У статті досліджується проблема професійного розвитку молодих фахівців в умовах сучасних ІТ-проєктів, визначаються фактори їх успішності, а також здійснюється аналіз сутності явища онбордінгу у контексті його взаємовідношення з такими конструктами, як «адаптація», «менторство», «наставництво». Онбордінг розглядається як явище, що, з одного боку, відображає системну взаємодію, цілеспрямовану активність соціальної організації та його нового співробітника, метою якої є інтеграція нового члена команди, забезпечення його продуктивної діяльності в оптимально короткі терміни, а з іншого, - як партнерство між досвідченим співробітником (ментором) та новим фахівцем з метою навчання, підтримки та супроводу останнього, а також їх взаємного професійного розвитку. Здійснюється аналіз спеціалізованих програмних засобів для здійснення успішного онбордінга в умовах сучасних ІТ-проєктов. У статті розкриваються результати здійсненого емпіричного дослідження особливостей онбордінга в ІТ-проєктах за участю досвідчених менторів та молодих фахівців, за результатами якого основними чинниками успішного входження новачків до нових умов професійної діяльності в проєктній команді визначені такі: регламентація онбордінгу та менторства в проєктній команді та ІТ-компанії в цілому завдяки внутрішнім регламентуючим документам, спеціалізованим програмним засобам тощо; продуктивна співпраця ментора та новачка, що передбачає здійснення аналізу проєктної документації, реалізується завдяки рефлексивним технологіям та спрямована на усвідомлення новим співробітником очікувань та вимог до його професійної діяльності, комунікації, поведінки у проєктній команді; професійна компетентність ментора, що визначається його досвідом проєктної діяльності, глибинним розумінням проєкту та процесів у ньому, а також нетехнічними вміннями (комунікативними, емотивними та регулятивними, когнітивними та метакогнітивними).
One of the most important factors in the successful development of modern IT companies is an effective and flexible personnel policy that can ensure the continuous recruiting of new employees and introducing them to professional activities. The article examines the issues of professional development of newcomers in modern IT projects, determines the factors of its success and analyzes the essence of the phenomenon of onboarding in the context of its relation to such constructs as "adaptation", "mentoring" and "tutoring". Onboarding is considered, on the one hand, as a phenomenon that reflects the systematic purposeful interaction between a social organization and its new employee, which aims to integrate a new team member with existent working conditions and ensure their productive performance in the shortest possible time, and on the other - as a partnership between an experienced employee (mentor) and a new specialist for the purpose of training, support, and professional development facilitation. The work contains an analysis of specialized software for successful onboarding in the conditions of modern IT projects. It also reveals the results of an empirical study of onboarding in IT projects with the participation of experienced mentors and young professionals, the results of which revealed the main factors of successful adaptation of newcomers to the new conditions of their professional activity: regulation of onboarding and mentoring processes in the project team and IT companies using internal regulatory documents, specialized software, etc.; productive cooperation between the mentor and the novice, which involves the analysis of project documentation, implemented through reflective technologies and aimed at understanding the new employee's expectations and requirements for their professional performance, communication, behavior in the project team; professional competence of the mentor, which is determined by their experience in project activities, deep understanding of the project and processes in it, as well as non-technical skills (communicative, emotional, regulatory, cognitive and metacognitive).
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740079/1/%D0%A2%D0%B5%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0%20%D0%84%D0%B2%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%96%D1%97%D0%B2%D0%BD%D0%B0%20%D0%93%D1%83%D1%80%D0%B0.pdf
- Gura, T.Y. (orcid.org/0000-0003-4770-6863 <http://orcid.org/0000-0003-4770-6863>), Gura, O.O. (orcid.org/0000-0001-6720-2481 <http://orcid.org/0000-0001-6720-2481>), Chernikova, L.A. (orcid.org/0000-0002-1214-9019 <http://orcid.org/0000-0002-1214-9019>) and Gura, O.I. (orcid.org/0000-0001-9986-7138 <http://orcid.org/0000-0001-9986-7138>) (2022) Peculiarities of onboarding in modern ІТ projects Інформаційні технології і засоби навчання, 1 (87). pp. 357-374. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v87i1.4682
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v87i1.4682