Record Details

Проєктний підхід до консультування з питань молодіжного підприємництва учнівської молоді ЗП(ПТ)О

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740076/
https://comparlab.org.ua/?page_id=1172
 
Title Проєктний підхід до консультування з питань молодіжного підприємництва учнівської молоді ЗП(ПТ)О
A project approach to counseling on youth entrepreneurship among students of vocational education institutions
 
Creator Гриценок, І.А.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Метою дослідження є визначення ефективності проєктного підходу до консультування з питань молодіжного підприємництва серед учнівської молоді закладів професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О).
Дослідження має на меті з’ясувати, як проєктне консультування може підвищити підприємницькі компетенції учнівської молоді ЗП(ПТ)О і чи може воно призвести до зростання їхніх підприємницьких намірів та прагнень. Дослідження також має на меті вивчити фактори, які сприяють успіху проєктних консалтингових ініціатив у просуванні молодіжного підприємництва.
Завдяки поєднанню кількісних та якісних методів дослідження будуть зібрані дані від учнівської молоді ЗП(ПТ)О, викладачів та інших зацікавлених сторін, залучених до процесу проєктного консультування. Результати дослідження сприятимуть розробці ефективних стратегій сприяння молодіжному підприємництву через професійно-технічну освіту, що в кінцевому підсумку може призвести до створення нових підприємств та можливостей працевлаштування для молоді.
Підприємництво набуває все більшого значення в сучасній глобальній економіці, яка швидко змінюється і є конкурентною. Щоб підготувати наступне покоління підприємців, заклади професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О) повинні забезпечити учнів необхідними підприємницькими компетенціями, знаннями та навичками. Однак традиційні методи навчання в класі можуть бути недостатніми для розвитку цих компетенцій, а проєктний підхід до консультування з питань молодіжного підприємництва може бути більш ефективним.
The purpose of the study is to determine the effectiveness of the project approach to counseling on youth entrepreneurship among students of vocational education and training institutions (VETIs).
The study aims to find out how project-based counseling can improve the entrepreneurial competencies of VET students and whether it can lead to an increase in their entrepreneurial intentions and aspirations. The study also aims to explore the factors that contribute to the success of project-based consulting initiatives in promoting youth entrepreneurship.
Through a combination of quantitative and qualitative research methods, data will be collected from VET students, teachers, and other stakeholders involved in the project consulting process. The results of the study will contribute to the development of effective strategies for promoting youth entrepreneurship through vocational education, which can ultimately lead to the creation of new businesses and employment opportunities for young people.
Entrepreneurship is becoming increasingly important in today's rapidly changing and competitive global economy. To prepare the next generation of entrepreneurs, vocational education and training (VET) institutions must equip students with the necessary entrepreneurial competencies, knowledge, and skills. However, traditional classroom teaching methods may be insufficient to develop these competencies, and a project-based approach to youth entrepreneurship counseling may be more effective.
 
Publisher Крок
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740076/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%86%D0%90.pdf
- Гриценок, І.А. (orcid.org/0000-0003-0317-3620 <http://orcid.org/0000-0003-0317-3620>) (2023) A project approach to counseling on youth entrepreneurship among students of vocational education institutions Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2023: горизонти інновацій : зб. матеріалів VІІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 25 травня 2023 р.). pp. 85-88. ISSN 978-617-692-804-1