Modern strategies for the implementation of Education for Democratic Citizenship in the Council of Europe countries
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740072/
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1219559 10.34866/vyen-1s07 |
|
Title |
Modern strategies for the implementation of Education for Democratic Citizenship in the Council of Europe countries
Сучасні стратегії впровадження освіти для демократичного громадянства в країнах Ради Європи |
|
Creator |
Ovcharuk, Oksana
Dąbrowski, Tomasz |
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The article presents contemporary perspectives and strategies for the implementation of Education for Democratic Citizenship (EDC) in the Council of Europe countries. The policy of introducing educational courses on Education for Democratic Citizenship as a new direction of civic education based on comparative analysis is highlighted. The article provides an overview of international documents and recommendations that regulate the process of implementing Education for Democratic Citizenship. The role of youth in the development of civil society is singled out, and the definition of civic and social competencies is given from the perspective of the Charter on Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education (EDC/HRE) and international conventions. The importance of strengthening civil society in Europe through the implementation of Education for Democratic Citizenship through formal and informal forms of education that support youth participation in civil society was emphasized. The components of Education for Democratic Citizenship in the context of lifelong education were defined.
У статті представлено сучасні перспективи та стратегії впровадження освіти для демократичного громадянства (ОДГ) у країнах Ради Європи. Політика запровадження навчальних курсів «Освіта для демократичного громадянства» як нового напряму, висвітлено громадянську освіту на основі порівняльного аналізу. У статті подано огляд міжнародних документів та рекомендацій, які регламентують процес впровадження освіти для демократичного громадянства. Виокремлюється роль молоді у розвитку громадянського суспільства, а також дається визначення громадянської та соціальної компетентностей з точки зору Хартії освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (EDC/HRE) та міжнародних конвенцій. Було наголошено на важливості зміцнення громадянського суспільства в Європі через впровадження Освіти для демократичного громадянства через формальні та неформальні форми навчання, які підтримують участь молоді в громадянському суспільстві. Визначено компоненти освіти для демократичного громадянства в контексті освіти впродовж життя. |
|
Publisher |
Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740072/1/modern-strategies-Ovcharuk_Dombrowsky.pdf
- Ovcharuk, Oksana (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) and Dąbrowski, Tomasz (orcid.org/0000-0001-6184-140X <http://orcid.org/0000-0001-6184-140X>) (2023) Modern strategies for the implementation of Education for Democratic Citizenship in the Council of Europe countries Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4 (123). pp. 79-88. ISSN 1507-6563 10.34866/vyen-1s07 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.34866/vyen-1s07
|
|