Pedagogical and Psychological Settings for Training of Student Lawyers in Framed Professional Communication
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740017/
https://www.richtmann.org/journal/index.php/jesr/article/view/12619 10.36941/jesr-2021-0107 |
|
Title |
Pedagogical and Psychological Settings for Training of Student Lawyers in Framed Professional Communication
Педагогіко-психологічні установки підготовки студентів-юристів до кадрового професійного спілкування |
|
Creator |
Dyshkant, O.V.
Dichek, N.P. Beschastnyy, V. M. Savishchenko, V. M. Hurskyi, V.Y. |
|
Subject |
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications
9 Geography. Biography. History 93/94 History |
|
Description |
The purpose of the study was to identify how the training of student lawyers in message framing influences their professional written and verbal communication proficiency. The study used qualitative research methods such as observations and focus groups to yield the data for the analysis. The focus group was used to obtain feedback from the sampled students concerning the training in framing messages. The study found that a specifically structured instructional model that relied on a ‘bolt-on’ module in message framing delivered throughout the entire elective course in Legal Rhetoric positively influenced students’ professional written and verbal communication proficiency. The data drawn from observations showed that students' abilities to use functional language and language rules increased throughout the training. When rating the activities for training in framing messages that are useful for lawyers, the observers mentioned five framing message activities seen as the most effective. Those were as follows: gain and loss, storytelling, WASP, callto-action, ethos, and pathos. Gain and loss, ethos and pathos, and storytelling were rated by the observers higher than WASP and call-to-action. These were considered by the observers to be the most appropriate for the lawyer job context. Data relating to students’ general impressions of training in framing messages showed that they found this training interesting and engaging, practically useful for their jobs.
Мета дослідження полягала в тому, щоб визначити, як впливає навчання студентів-юристів фреймінгу повідомлень їхні професійні навички письмового та усного спілкування. У дослідженні використовувалися якісні дослідження такі методи, як спостереження та фокус-групи, щоб отримати дані для аналізу. Була використана фокус-група отримати зворотній зв'язок від студентів вибірки щодо навчання фреймуванню повідомлень. Дослідження виявило що спеціально структурована навчальна модель, яка покладалася на «болтовий» модуль у кадрі повідомлення викладені протягом усього факультативного курсу з юридичної риторики позитивно вплинули на професійну роботу студентів навички письмового та усного спілкування. Дані спостережень показали, що студенти вміння використовувати функціональну мову та мовні правила збільшувалися протягом навчання. При оцінці діяльності з тренування фреймінгу, які є корисними для юристів, спостерігачі згадали п’ять фреймінгів повідомлення вважаються найбільш ефективними. Це були такі: прибуток і втрата, оповідання, WASP, заклик до дії, етос і пафос. Здобутки та втрати, етос та пафос, оповідання оцінювали спостерігачі вище, ніж WASP і заклик до дії. Спостерігачі вважали їх найбільш прийнятними контекст роботи юриста. Дані, що стосуються загальних вражень студентів від тренування з формування повідомлень показали, що вони вважають цей тренінг цікавим і захоплюючим, практично корисним для своєї роботи. |
|
Publisher |
Richtmann Publishing Ltd
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740017/1/admin%2C%2Bjesr-2021-0107.pdf
- Dyshkant, O.V., Dichek, N.P. (orcid.org/0000-0002-2185-3630 <http://orcid.org/0000-0002-2185-3630>), Beschastnyy, V. M., Savishchenko, V. M. and Hurskyi, V.Y. (2021) Pedagogical and Psychological Settings for Training of Student Lawyers in Framed Professional Communication Journal of Educational and Social Research, 5 (11). pp. 77-87. ISSN 2239-978X 10.36941/jesr-2021-0107 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.36941/jesr-2021-0107
|
|