Record Details

Pedagogical and Psychological Settings for Training of Student Lawyers in Framed Professional Communication

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740017/
https://www.richtmann.org/journal/index.php/jesr/article/view/12619
10.36941/jesr-2021-0107
 
Title Pedagogical and Psychological Settings for Training of Student Lawyers in Framed Professional Communication
Педагогіко-психологічні установки підготовки студентів-юристів до кадрового професійного спілкування
 
Creator Dyshkant, O.V.
Dichek, N.P.
Beschastnyy, V. M.
Savishchenko, V. M.
Hurskyi, V.Y.
 
Subject Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications
9 Geography. Biography. History
93/94 History
 
Description The purpose of the study was to identify how the training of student lawyers in message framing influences their professional written and verbal communication proficiency. The study used qualitative research methods such as observations and focus groups to yield the data for the analysis. The focus group was used to obtain feedback from the sampled students concerning the training in framing messages. The study found that a specifically structured instructional model that relied on a ‘bolt-on’ module in message framing delivered throughout the entire elective course in Legal Rhetoric positively influenced students’ professional written and verbal communication proficiency. The data drawn from observations showed that students' abilities to use functional language and language rules increased throughout the training. When rating the activities for training in framing messages that are useful for lawyers, the observers mentioned five framing message activities seen as the most effective. Those were as follows: gain and loss, storytelling, WASP, callto-action, ethos, and pathos. Gain and loss, ethos and pathos, and storytelling were rated by the observers higher than WASP and call-to-action. These were considered by the observers to be the most appropriate for the lawyer job context. Data relating to students’ general impressions of training in framing messages showed that they found this training interesting and engaging, practically useful for their jobs.
Мета дослідження полягала в тому, щоб визначити, як впливає навчання студентів-юристів фреймінгу повідомлень їхні професійні навички письмового та усного спілкування. У дослідженні використовувалися якісні дослідження такі методи, як спостереження та фокус-групи, щоб отримати дані для аналізу. Була використана фокус-група отримати зворотній зв'язок від студентів вибірки щодо навчання фреймуванню повідомлень. Дослідження виявило що спеціально структурована навчальна модель, яка покладалася на «болтовий» модуль у кадрі повідомлення викладені протягом усього факультативного курсу з юридичної риторики позитивно вплинули на професійну роботу студентів навички письмового та усного спілкування. Дані спостережень показали, що студенти вміння використовувати функціональну мову та мовні правила збільшувалися протягом навчання. При оцінці діяльності з тренування фреймінгу, які є корисними для юристів, спостерігачі згадали п’ять фреймінгів повідомлення вважаються найбільш ефективними. Це були такі: прибуток і втрата, оповідання, WASP, заклик до дії, етос і пафос. Здобутки та втрати, етос та пафос, оповідання оцінювали спостерігачі вище, ніж WASP і заклик до дії. Спостерігачі вважали їх найбільш прийнятними контекст роботи юриста. Дані, що стосуються загальних вражень студентів від тренування з формування повідомлень показали, що вони вважають цей тренінг цікавим і захоплюючим, практично корисним для своєї роботи.
 
Publisher Richtmann Publishing Ltd
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740017/1/admin%2C%2Bjesr-2021-0107.pdf
- Dyshkant, O.V., Dichek, N.P. (orcid.org/0000-0002-2185-3630 <http://orcid.org/0000-0002-2185-3630>), Beschastnyy, V. M., Savishchenko, V. M. and Hurskyi, V.Y. (2021) Pedagogical and Psychological Settings for Training of Student Lawyers in Framed Professional Communication Journal of Educational and Social Research, 5 (11). pp. 77-87. ISSN 2239-978X
10.36941/jesr-2021-0107
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.36941/jesr-2021-0107