Теоретичні й методичні засади підготовки та проведення корпоративних тренінгів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739730/
https://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/czasopisma/edukacja-zawodowa-i-ustawiczna/ |
|
Title |
Теоретичні й методичні засади підготовки та проведення корпоративних тренінгів
Theoretical and methodical principles of development and conduction of corporate Teoretyczne i metodyczne zasady przygotowania i prowadzenia treningów korporacyjnych |
|
Creator |
Banit, Olga
Kovalenko, Olena H. Franc, Małgorzata |
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
|
|
Description |
У статті викладено теоретичні й методичні засади підготовки та проведення корпоративного тренінгу. Теоретичні засади передбачають дотримання принципів організації та проведення корпоративного тренінгу. Ці принципи можна поділити на 4 групи: організаційні (принцип просторово-часової організації тренінгу, принцип комплектування цільової аудиторії, принцип фізичної закритості, принцип відповідності заявлених цілей тренінгу його змісту), етичні (принцип конфіденційності, принцип незавдання шкоди, принцип толерантності), побудови сценарію тренінгу (принцип урахування особливостей конкретної аудиторії, принцип урахування досвіду учасників, вибір оптимальних форм роботи, їхнє чергування, принцип урахування можливостей обміну досвідом учасників), створення тренінгового середовища (принцип добровільної участі, принцип інформованої участі, принцип рівноправності, принцип реалістичності, принцип варіативності). Методичні засади містять поради стосовно постановки цілей, завдань і результатів тренінгу, формування структури, плану, змісту тренінгу.
The authors describes the theoretical and methodological principles of preparing and conducting corporate training. The theoretical principles provide for the observance of the principles of the organization and the conduct of corporate training. These principles can be divided into 4 groups: organizational (the principle of spatio-temporal organization of the training, the principle of selecting the target audience, the principle of physical closure, the principle of compliance with the stated goals of the training and its content), ethical (the principle of confidentiality, the principle of non-harm, the principle of tolerance), construction scenarious training (the principle of taking into account the characteristics of a specific audience, the principle of taking into account the experience of participants, the choice of optimal forms of work, their rotation, the principle of taking into account opportunities for sharing the experience of participants), creating a training environment (the principle of voluntary participation, the principle of informed participation, the principle of equality, the principle of realism, the principle of variability). Methodological principles contain advice on setting goals, tasks and results of training, forming the structure, plan, and content of training. Autorzy opisują teoretyczne i metodyczne podstawy przygotowania i prowadzenia treningów korporacyjnych. Podstawy teoretyczne przewidują przestrzeganie zasad organizacji i prowadzenie treningów korporacyjnych. Zasady te można podzielić na 4 grupy: organizacyjne (zasada przestrzenno-czasowej organizacji treningu, zasada doboru grupy docelowej, zasada fizycznego zamknięcia, zasada przestrzegania wyznaczonych celów treningu i jego treści), etycznej (zasada poufności, zasada niekrzywdzenia, zasada tolerancji), konstruowania scenariuszy treningu (zasada uwzględniania cech konkretnego odbiorcy, zasada uwzględniania doświadczenia uczestników, doboru optymalnych form pracy, ich rotacji, zasady uwzględniania możliwości dzielenia się doświadczeniami uczestników), tworzenia środowiska treningowego (zasada dobrowolnego uczestnictwa, zasada świadomego uczestnictwa, zasada równości, zasada realizmu, zasada zmienności). Podstawy metodyczne zawierają porady dotyczące wyznaczania celów, zadań i wyników treningu, kształtowania struktury, planu i treści treningu. |
|
Publisher |
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
pl
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739730/1/Banit%2C%20%20Kowalenko%2C%20Franc.pdf
- Banit, Olga (orcid.org/0000-0001-9002-6439 <http://orcid.org/0000-0001-9002-6439>), Kovalenko, Olena H. (orcid.org/0000-0001-5395-2329 <http://orcid.org/0000-0001-5395-2329>) and Franc, Małgorzata (orcid.org/0000-0002-0923-4538 <http://orcid.org/0000-0002-0923-4538>) (2022) Theoretical and methodical principles of development and conduction of corporate Professional and lifelong education (7). pp. 355-370. ISSN 2543-7925 |
|