Record Details

Форми і методи організації консультування з молодіжного підприємництва у закладах професійної (професійно-технічної) освіти в період воєнного стану

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739974/
https://tpodm.khmnu.edu.ua/mizhnarodna-naukovo-praktychna-konferentsiya-profesijne-stanovlennya-osobystosti-problemy-i-perspektyvy/
 
Title Форми і методи організації консультування з молодіжного підприємництва у закладах професійної (професійно-технічної) освіти в період воєнного стану
Forms and methods of organizing counseling on youth entrepreneurship in vocational (vocational-technical) education institutions during martial law
 
Creator Гриценок, І.А.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Методологічний вимір цього дослідження ретельно вивчає різні стратегії та підходи, необхідні для надання консультаційних послуг у рамках парадигми безпеки професійно-технічної освіти. Безцінним методологічним підходом є навчання на основі досвіду, яке ставить здобувачів професійної освіти в автентичні підприємницькі контексти. З’ясовується ключова роль наставництва та коучингу як педагогічних методів розвитку підприємницьких компетенцій серед учнівської молоді, яка навчається. Використання кейс-стаді та методології проблемного навчання має важливе значення для розвитку критичного мислення та навичок вирішення проблем, що є необхідними для підприємців-початківців у турбулентному економічному кліматі.
The methodological dimension of this study scrutinizes the various strategies and approaches needed to provide counseling services within the security paradigm of vocational education. An invaluable methodological approach is experiential learning, which places vocational learners in authentic entrepreneurial contexts. The key role of mentoring and coaching as pedagogical methods for developing entrepreneurial competencies among students is revealed. The use of case studies and problem-based learning methodology is important for the development of critical thinking and problem-solving skills that are essential for start-up entrepreneurs in a turbulent economic climate.
 
Publisher ХНУ
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739974/1/Hrytsenok_IA_tesy.pdf
- Гриценок, І.А. (orcid.org/0000-0003-0317-3620 <http://orcid.org/0000-0003-0317-3620>) (2023) Forms and methods of organizing counseling on youth entrepreneurship in vocational (vocational-technical) education institutions during martial law Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : матеріали ХІІ міжнар. наук.-практ. конференції (м. Хмельницький, 19–20 жовт. 2023 р.). pp. 88-89. ISSN 978-966-330-301-7