Record Details

Соціокультурний дискурс української жестової мови в умовах сьогодення

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739970/
https://ispukr.org.ua/articles/МОНОГРАФІЯ%202023.pdf
 
Title Соціокультурний дискурс української жестової мови в умовах сьогодення
Sociocultural discourse of Ukrainian sign language in today's conditions
 
Creator Кульбіда, С.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
81 Linguistics and languages
 
Description Монографія присвячена актуальним проблемам сучасного українського соціокультурного дискурсу української жестової мови у феномені дитячої і дорослої глухоти, постнекласичної педагогіки жестової мови. Феномен розуміння глухоти забезпечений моделями (матрицями, що формує ядро культури), закладається наставниками для розуміння життєвого світу з його специфічною інтенцією на осягнення сенсу буття. Обрані освітні маршрути стають достовірними умовами і способами конкретних актуалізацій ідентифікації у постнекласичній педагогіці – визнання права використання мови, кожного здобувача бути самим собою.
Новизна наукового дискурсу – природня еволюція підходів з метою оптимізації активних процесів: розуміння, вивчення, використання УЖМ (мови М1, М2, предмету, методики, особливостей перекладу, засобу навчання, спілкування, комунікативної діяльності та ін.), феномену глухоти у теорії фондів. В умовах сучасного соціокультурного дискурсу обґрунтовано шляхи, спрямовані на вивчення форм, методів, технологій навчання, спілкування, виховання, що ефективно впливають на потенціал глухих здобувачів освіти, на розвиток їхніх компетентностей від найнижчого до найвищих рівнів.
Монографічне дослідження відкриває новий напрям педагогіки української жестової мови, шляхи для нових пошуків адитивного білінгвізму, спрямованих на вдосконалення практики навчання і виховання глухих здобувачів освіти.
The monograph is dedicated to the current problems of the modern Ukrainian sociocultural discourse of Ukrainian sign language and the phenomenon of infantile and adult deafness, post-classical pedagogy of sign language. The phenomenon of understanding deafness is provided with models (matrices that form the core of culture), it is established by mentors for understanding the life world with its specific intention to understand the meaning of life. Selected educational routes become reliable conditions and methods of concrete actualization of identification in post-classical pedagogy - recognition of the right to use language, every person who acquires it is himself.
The novelty of the scientific discourse is the natural evolution of approaches with the aim of optimizing active processes: understanding, studying, using Ukrainian sign language (Languages M1, M2, subject, methodology, features of translation, means of learning, communication, communicative activity, etc.), the phenomenon of deafness in the theory of foundations. In the conditions of modern socio-cultural discourse, ways aimed at studying the forms, methods, technologies of learning, communication, education, which effectively influence the potential of deaf students of education, on the development of their competences from the lowest to the highest levels, are substantiated.
The monographic study opens a new direction in the pedagogy of Ukrainian sign language, ways for new searches for additive bilingualism aimed at improving teaching practices and educating deaf learners.
 
Publisher ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739970/1/%D0%9C%D0%9E%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%A4%D0%86%D0%AF%202023.pdf
- Кульбіда, С.В. (orcid.org/0000-0002-0194-3495 <http://orcid.org/0000-0002-0194-3495>) (2023) Sociocultural discourse of Ukrainian sign language in today's conditions Project Report. ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.