Record Details

Особистісно-професійний розвиток науково-педагогічних працівників ЗВО в умовах невизначеності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739904/
http://ipood.com.ua/e-library/programi-i-zbirniki-materialiv/neperervna-pedagogchna-osvta-hh-stolttya---2024/
 
Title Особистісно-професійний розвиток науково-педагогічних працівників ЗВО в умовах невизначеності
Personal and professional development of scientific and pedagogical workers of higher education institutions in conditions of uncertainty
 
Creator Самко, Алла Миколаївна
 
Subject 374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У тезах висвітлено особистісно-професійний розвиток науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в ситуаціях невизначеності. Зазначено, що в умовах невизначеності професійний розвиток є пріоритетним завданням для педагогів, а їхні освітні потреби характеризуються високим рівнем спорідненості мотивів, форм та змісту особистісно-професійного розвитку. Наголошено на тому, що в складних умовах невизначеності прагнення до професійного розвитку науково-педагогічних працівників ЗВО характеризується толерантним ставленням до новизни, мінливості й складності ситуацій, готовності до прийняття нових умов діяльності та взаємодії, пошуку альтернативних рішень, адаптивності.
Theses highlight the personal and professional development of scientific and pedagogical workers of higher education institutions in situations of uncertainty. It is noted that in conditions of uncertainty, professional development is a priority task for teachers, and their educational needs are characterized by a high level of affinity of motives, forms and content of personal and professional development. It is emphasized that in difficult conditions of uncertainty, the desire for professional development of scientific and pedagogical workers of higher educational institutions is characterized by a tolerant attitude to novelty, variability and complexity of situations, readiness to accept new conditions of activity and interaction, search for alternative solutions, adaptability.
 
Publisher Талком
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739904/1/%D0%90.%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BA%D0%BE_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%A0%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%29.pdf
- Самко, Алла Миколаївна (orcid.org/0000-0003-0785-0510 <http://orcid.org/0000-0003-0785-0510>) (2024) Personal and professional development of scientific and pedagogical workers of higher education institutions in conditions of uncertainty In: Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: зб. матеріалів ХХІ Міжнародних педагогічно-мистецьких читань пам’яті проф. О.П. Рудницької , 7 (19). Талком, м. Київ, Україна, pp. 82-84. ISBN 978-617-8352-20-2