Методичні засади застосування цифрових технологій у підготовці майбутніх кваліфікованих робітників: наукова доповідь на засіданні вченої ради Інституту професійної освіти Національної академії педагогічних наук України, 20 листопада 2023 р.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739858/
https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/430 10.37472/v.naes.2024.6104 |
|
Title |
Методичні засади застосування цифрових технологій у підготовці майбутніх кваліфікованих робітників: наукова доповідь на засіданні вченої ради Інституту професійної освіти Національної академії педагогічних наук України, 20 листопада 2023 р.
Methodical basis for the digital technologies application in the training of future skilled workers: Scientific report at the meeting of the Presidium of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, November 20, 2023 |
|
Creator |
Пригодій, Микола Анатолійович
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Представлено результати наукового дослідження лабораторії електронних навчальних ресурсів Інституту професійної освіти НАПН України. Обґрунтовано методичні засади застосування цифрових технологій у підготовці майбутніх кваліфікованих робітників (мета застосування цифрових технологій визначається з урахуванням їх доступності та поширеності на ринку освітніх послуг, а також особистісних потреб і можливостей здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти; відбір і застосування цифрових технологій ґрунтується на сукупності методологічних підходів (системного, інформаційного, технологічного, компетентнісного, особистісно-орієнтованого), дидактичних (науковості, систематичності, зв’язку навчання з життям, індивідуалізації, активності, наочності) і специфічних принципів (інформатизації освіти, відкритої освіти, мультимедійності, активізації творчої діяльності засобами цифрових технологій, інтегративності, захисту персональних даних, взаємодоповнення реального і віртуального складників універсального освітнього середовища); урахуванні галузевої специфіки професійної підготовки та видів навчально-пізнавальної діяльності здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти; галузева диференціація цифрових технологій полягає у наявності спеціального програмного забезпечення; ефективне застосування цифрових технологій уможливлюється наявністю апаратного та програмного забезпечення з усталеною комунікацією між учасниками освітнього процесу; результативність застосування цифрових технологій забезпечується використанням дидактичних комплексів, методичного інструментарію, ефективним управлінням та тренінговим навчанням педагогічних працівників). Розроблено методики: проведення навчальних занять на основі застосування онлайн-відеоконференцій; створення електронних додатків (портфоліо) навчальних досягнень здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти; створення та використання інфографіки навчального призначення; створення та використання освітніх відеофрагментів на заняттях теоретичного та виробничого навчання. Удосконалено зміст поняття «компетентність педагога закладу професійної (професійно-технічної) освіти з використання цифрових технологій у підготовці майбутніх кваліфікованих робітників», що полягає в урахуванні в дефініції видових ознак інтегративного утворення, пов’язаних із техніко-технологічними, психолого-діяльнісними ознаками феномену, а також у конкретизації способів діяльності, що цілісно відображають підготовленість особи до використання технологій і методик цифрового навчання в інформаційно-освітньому середовищі закладу професійно (професійно-технічної) освіти, відповідно до вимог цифровізації освіти та з урахуванням галузевої специфіки професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Набули подальшого розвитку положення щодо вдосконалення класифікації цифрових технологій, що застосовуються в професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану.
The scientific research results of the Laboratory of Electronic Learning Resources of the Institute of Vocational Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine are presented. The methodical foundations of the use of digital technologies in the training of future skilled workers are substantiated (the purpose of using digital technologies is determined taking into account their availability and prevalence in the market of educational services, as well as the personal needs and capabilities of applicants for vocational education; the selection and application of digital technologies is based on a set of methodological approaches (systemic, informational, technological, competence, personality-oriented), didactic (scientific, systematic, connection of learning with life, individualization, activity, visibility) and specific principles (informatization of education, open education, multimedia, activation of creative activity by means of digital technologies, integrity, protection of personal data, complementarity of real and virtual components of universal education); considering the sectoral specifics of professional training and types of educational and cognitive activities of vocational (vocational and technical) education students; sectoral differentiation of digital technologies is based on the availability of special software; effective use of digital technologies is made possible by the availability of hardware and software with established communication between participants in the educational process; the effectiveness of the digital technologies is ensured by the use of didactic complexes, methodological tools, effective management and training of teachers). The following methodics have been developed: conducting training sessions based on the use of online video conferencing; creating electronic applications (portfolios) of the learning achievements of vocational (vocational and technical) education students; creating and using infographics for educational purposes; creating and using educational video fragments in theoretical and industrial training classes. The concept of "competence of a vocational (vocational and technical) education institution teacher in the use of digital technologies in the training of future skilled workers" has been improved, which consists in the consideration of the specific features of integrative education related to technical, technological, psychological and activity features of the phenomenon in the definition, as well as in specifying the methods of activity that holistically reflect the person's readiness to use technologies and methods of digital learning in the information and educational environment of a vocational (vocational and technical) education institution, in accordance with the requirements of digitalisation of education and taking into account the industry specifics of professional training of future skilled workers. The regulations on improving the classification of digital technologies used in the professional training of future skilled workers under martial law were further developed. |
|
Publisher |
Національна академія педагогічних наук України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739858/1/Pryhodii_2024_zvit.pdf
- Пригодій, Микола Анатолійович (orcid.org/0000-0001-5351-0002 <http://orcid.org/0000-0001-5351-0002>) (2024) Methodical basis for the digital technologies application in the training of future skilled workers: Scientific report at the meeting of the Presidium of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, November 20, 2023 Вісник Національної академії педагогічних наук України, 1 (6). pp. 1-13. ISSN 2707-305X 10.37472/v.naes.2024.6104 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.37472/v.naes.2024.6104
|
|