Record Details

Ефективне навчання на уроках хімії за допомогою проєктної діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739835/
https://sci-conf.com.ua/ii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-european-congress-of-scientific-achievements-26-28-02-2024-barselona-ispaniya-arhiv/
 
Title Ефективне навчання на уроках хімії за допомогою проєктної діяльності
Effective learning in chemistry lessons with the help of project activities
 
Creator Крамаренко, І.С.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
54 Chemistry.
 
Description Проєктна діяльність є сучасним методом навчання, який активно використовується в освітній практиці з метою підвищення ефективності та зацікавленості, яка спрямована на активну участь здобувачів освіти у процесі навчання. Вони не лише споживачі інформації, але й активно залучаються до постановки завдань, пошуку інформації, аналізу та представлення результатів. Проєктна діяльність – це метод навчання, який передбачає організацію учнів у групи або команди для спільного розв'язання конкретної задачі чи проблеми за допомогою планування, досліджень, творчості та співпраці. Основними характеристиками проєктної діяльності є активна участь учнів, практична спрямованість, інтердисциплінарність, розвиток критичного мислення та здатності до співпраці.
Метою нашого дослідження є обґрунтування доцільності впровадження проєктної діяльності на уроках хімії, що дозволить зробити навчання більш цікавим, практичним та ефективним, а також готувати учнів до успішного функціонування у сучасному світі, де вимагаються не тільки знання, але і уміння їх застосовувати у реальних ситуаціях.
Project activity is a modern method of learning, which is actively used in educational practice with the aim of increasing efficiency and interest, which is aimed at the active participation of students in the learning process. They are not only consumers of information, but also actively involved in setting tasks, searching for information, analyzing and presenting results. Project-based learning is a learning method that involves organizing students into groups or teams to work together to solve a specific problem or problem through planning, research, creativity, and collaboration. The main characteristics of the project activity are the active participation of students, practical orientation, interdisciplinarity, the development of critical thinking and the ability to cooperate.
The purpose of our research is to justify the feasibility of implementing project activities in chemistry lessons, which will make learning more interesting, practical and effective, as well as prepare students for successful functioning in the modern world, which requires not only knowledge, but also the ability to apply it in real situations.
 
Publisher Barca Academy Publishing
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739835/1/EUROPEAN-CONGRESS-OF-SCIENTIFIC-ACHIEVEMENTS-26-28.02.24-255-259.pdf
- Крамаренко, І.С. (orcid.org/0000-0002-4692-2778 <http://orcid.org/0000-0002-4692-2778>) (2024) Effective learning in chemistry lessons with the help of project activities In: European congress of scientific achievements. Proceedings of the 2nd International scientific and practical conference . Barca Academy Publishing, с. Barcelona, Spain, pp. 255-259. ISBN 978-84-15927-35-8