STEM-підхід до підготовки майбутніх техніків-електриків у фахових коледжах
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739829/
https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/02/%D0%93%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9.pdf 10.24139/2312‐5993/2023.10/003‐018 |
|
Title |
STEM-підхід до підготовки майбутніх техніків-електриків у фахових коледжах
Stem approach to the training of the future electrical technicians at vocational colleges |
|
Creator |
Гуменний, О.Д.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 5 Мathematics. natural sciences 62 Engineering. Technology in general |
|
Description |
Система освіти України покликана забезпечити підготовку високоосвічених, кваліфікованих фахівців, здатних до професійного зростання та професійної мобільності в умовах інформатизації суспільства та розвитку нових наукомістких технологій. Констатуються суттєві змістовні та технологічні зміни у ключових сферах життя суспільства, що зумовили необхідність постійного самовдосконалення, розширення знань та практичних можливостей сучасної людини.У поданій статті розкривається потенціал STEM-підходу у контексті актуальних цільових орієнтирів сучасної освіти та завдань підготовки майбутніх техніків-електриків у фахових коледжах для електроенергетичної галузі країни. STEM-підхід позначений як методологічний орієнтир та актуальний інструмент, що дає змогу формувати фахову компетентність майбутніх техніків-електриків у процесі лабораторних та практичних робіт. Спектр стратегічних орієнтирів та завдань професійної освіти пропонується доповнити таким напрямом, як освоєння технологічних інструментів, необхідних для управління продуктивною практичною діяльністю студентів у контексті міждисциплінарності. Подібні технологічні інструменти ґрунтуються на методології STEM-підходу. STEM-підхід визначений як стратегічна ланка, що уможливлює об’єднання класичної методологічної лінії професійної освіти, орієнтованої на формування компетентностей студентів, та інноваційну складову, що забезпечує технологічність та практичну спрямованість підготовки кадрів для сучасної ринкової економіки. Мета даної статті полягає в аналізі та демонстрації ефективності STEM‐підходу у підготовці майбутніх техніків‐електриків у фахових коледжах. Основний акцент робиться на використанні STEM як методологічного орієнтиру та інноваційного інструменту для формування професійної компетентності студентів через лабораторні та практичні роботи. Стаття прагне висвітлити, як STEM‐підхід сприяє інтеграції класичної методологічної лінії професійної освіти, орієнтованої на розвиток компетенцій, з інноваційною складовою, що відповідає потребам сучасної ринкової економіки. Також ця стаття визначає стратегічні напрямки та завдання професійної освіти у контексті міждисциплінарності та необхідності освоєння технологічних інструментів, необхідних для ефективної практичної діяльності студентів. В ході досліджень було доведено, що впровадження STEM‐підходу вносить суттєві інновації у традиційну систему освіти, ефективно реалізуючи діяльнісний та компетентнісний підходи. Це сприяє збільшенню практичної та прикладної орієнтації у підготовці майбутніх техніків‐електриків в професійних коледжах. STEM‐освіта спонукає студентів до глибокого вивчення професійно орієнтованих дисциплін, виробляючи в них стійке бажання до навчання та розвитку. Особлива увага у цьому контексті приділяється необхідності всебічної підготовки майбутніх фахівців, включаючи знання у галузях природничих наук, інженерії, електротехніки, електромеханіки та інших відповідних дисциплін. У подальших наукових працях планується детальне дослідження застосування STEM‐підходу у контексті організації навчального процесу в професійних навчальних закладах. Це дозволить не лише глибше зрозуміти ефективність та специфіку цього підходу, але й визначити конкретні шляхи його імплементації для підвищення якості професійної освіти. The education system in Ukraine is designed to prepare highly educated, qualified professionals capable of professional growth and mobility in the context of society informatization and the development of new science-intensive technologies. There are significant substantive and technological changes in key areas of societal life, necessitating continuous self-improvement, knowledge expansion, and practical capabilities of the modern individual. This article reveals the potential of the STEM approach within the context of contemporary educational objectives and the preparation tasks for future electrician technicians in specialized colleges for the country's power engineering sector. The STEM approach is identified as a methodological guide and a relevant tool that allows for the development of professional competence of future electrician technicians through laboratory and practical work. The range of strategic orientations and tasks of vocational education is proposed to be supplemented by mastering technological tools necessary for managing productive practical activities of students within an interdisciplinary context. Such technological tools are based on the STEM approach methodology. The STEM approach is defined as a strategic link that enables the integration of the classical methodological line of vocational education, focused on student competencies formation, with an innovative component that ensures the technological and practical orientation of training for the modern market economy. The article was aimed at highlighting the essence of providing a STEM approach to the training of future electrical technicians in vocational colleges. It has been proven that the STEM approach modernizes traditional education, ensuring the real implementation of activity and competence approaches and strengthening the applied and practical orientation of the training of electrical technicians at vocational colleges. The STEM approach forms a stable motive for students to study the disciplines of a professional direction. Future specialists need comprehensive training and knowledge in various educational fields of natural sciences, engineering, electrical engineering, electromechanics, etc. Further research should be devoted to the application of the STEM approach to the organization of the educational process at vocational colleges. |
|
Publisher |
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739829/1/%D0%A1%D1%83%D0%BC%D0%B8_2023____.pdf
- Гуменний, О.Д. (orcid.org/0000-0001-6596-3551 <http://orcid.org/0000-0001-6596-3551>) (2023) Stem approach to the training of the future electrical technicians at vocational colleges Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 10 (134). ISSN 2414-9799 10.24139/2312‐5993/2023.10/003‐018 |
|