Record Details

Соціально-антропологічні ідеї в українській філософії освіти і виховання (1917 - 1991 рр.)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739786/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoyi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2023-rik/
 
Title Соціально-антропологічні ідеї в українській філософії освіти і виховання (1917 - 1991 рр.)
Social and anthropological ideas in the Ukrainian philosophy of education and upbringing (1917 - 1991)
 
Creator Загородня, Алла Анатоліївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
314/316 Society
 
Description У тезах розкрито соціально-антропологічні ідеї в українській філософії освіти і виховання (1917 - 1991 рр.). Охарактеризовано сутність соціально-антропологічних поглядів на значення освіти С. Симовича, М. Шаповала, М. Шлемкевича, В. Кубійовича, В. Короленка, М. Сумцова. Розкрито антропотико-естетичні аспекти педагогічної майстерності, представлено типологізацію концепцій освіти крізь призму філософсько-антропологічного принципу, репрезентованих у спадщині І. Зязюна. Доведено, що учений обґрунтував відкриту модель людини та освіти, засновану і на новій суб’єктній (гуманітарній) парадигмі, і на підґрунті попередніх систем, заснованих на об’єктній парадигмі, що поєднує інтереси
індивідів загалом з їх унікальними духовними параметрами.
З’ясовано, що письменники-філософи досліджуваного періоду відігравали виняткову роль у творенні новочасної української національної ідентичності та визначали важливість дослідження тих спільнот, які в історичній ретроспекції
забезпечували ідентичність і життєдіяльність народів.
Theses reveal socio-anthropological ideas in the Ukrainian philosophy of education and upbringing (1917-1991). The essence of socio-anthropological views on the meaning of education of S. Simovych, M. Shapoval, M. Shlemkevych, V. Kubiyovich, V. Korolenko, M. Sumtsov is characterized. The anthropotic-aesthetic aspects of pedagogical mastery are revealed, the typology of the concepts of education is presented through the prism of the philosophical-anthropological principle, represented in the legacy of I. Zyazyun. It is proved that the scientist substantiated the open model of man and education, which is based both on the new subject (humanitarian) paradigm and on the basis of previous systems based on the object paradigm, which combines interests.
individuals in general with their unique spiritual parameters. It was found that the writers-philosophers of the studied period played an exceptional role in the creation of modern Ukrainian national identity and determined the importance of researching those communities that in historical retrospect ensured the identity and livelihood of peoples.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739786/1/Anotovani-%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%D0%90.%D0%90._2024-1-153-154.pdf
- Загородня, Алла Анатоліївна (orcid.org/0000-0003-2418-1670 <http://orcid.org/0000-0003-2418-1670>) (2023) Social and anthropological ideas in the Ukrainian philosophy of education and upbringing (1917 - 1991) In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2023 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 152-153. ISBN 978-966-644-622-3