Application of the smart-complex of the educational discipline for the development of students' creative projects
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739768/
http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova18 |
|
Title |
Application of the smart-complex of the educational discipline for the development of students' creative projects
Застосування смарт-комплексу навчальної дисципліни для розробки творчих проектів студентів |
|
Creator |
Humennyi, Oleksandr
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
In the development of the digital economy, the role of professional personnel with digital competence and capable of working in high-tech production is of no small importance. Accordingly, the digitalization of the educational environment should take place with the use of digital technologies, involving students in research and project activities conducted with the help of artificial intelligence. To achieve this, students need to be able to use digital technology with the following didactic properties: ability to freely search for information in the global network; ability to personalize; ability to interact with various digital technologies; ability to use various content types; ability to find and create digital references; ability to appeal to members of different culture groups, etc. At the same time, most students have superficial command of digital technologies and new forms of communication in both the real and virtual world. Consequently, it is time to introduce artificial intelligence technologies in professional education to improve the effectiveness of learning opportunities. Main aim this article to reveal features of Kosko's quasi-neural network application in the development of educational projects by students of vocational education institutions by means of a smart-complex of an academic discipline and to reflect changes in motivation for creative activity.
У розвитку цифрової економіки роль професійного персоналу з цифровою компетентністю та здатністю працювати в високотехнологічному виробництві має немале значення. Відповідно, цифровізація освітнього середовища має відбуватися з використанням цифрових технологій, залучаючи студентів до дослідницької та проєктної діяльності, яка проводиться за допомогою штучного інтелекту. Для досягнення цього студенти повинні вміти користуватися цифровими технологіями з наступними дидактичними властивостями: здатність вільно шукати інформацію в глобальній мережі; здатність до персоналізації; здатність взаємодіяти з різними цифровими технологіями; здатність використовувати різні типи контенту; здатність знаходити та створювати цифрові посилання; здатність звертатися до представників різних культурних груп тощо. Водночас більшість студентів мають поверхове володіння цифровими технологіями та новими формами комунікації як у реальному, так і у віртуальному світі. Отже, настав час вводити технології штучного інтелекту в професійну освіту для підвищення ефективності навчальних можливостей. Основна мета цієї статті - розкрити особливості застосування квазі-нейронної мережі Коско у розробці освітніх проєктів студентами закладів професійної освіти за допомогою інтелектуально-комплексу академічної дисципліни та відображення змін у мотивації до творчої діяльності. |
|
Publisher |
Univerzitná knižnica Prešovskej univerzity v Prešove
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739768/1/HumennyiOl.pdf
- Humennyi, Oleksandr (orcid.org/0000-0001-6596-3551 <http://orcid.org/0000-0001-6596-3551>) (2024) Application of the smart-complex of the educational discipline for the development of students' creative projects Vzdelávanie a spoločnosť (8). pp. 100-111. ISSN 978-80-555-3260-8 |
|