Record Details

Дизартрія: підтримка дитини з особливими мовленнєвими потребами в освітньому середовищі : навч.- метод. посіб.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739721/
https://ispukr.org.ua/?p=11420
 
Title Дизартрія: підтримка дитини з особливими мовленнєвими потребами в освітньому середовищі : навч.- метод. посіб.
Dysarthria: supporting a child with special speech and language needs in the educational environment: teaching and methodological manual
 
Creator Данілавічютє, Е.А.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
61 Medical sciences
 
Description У навчально-методичному посібнику розкрито сутність нейромоторного дефіциту при порушеннях іннервації мовленнєвого апарату в умовах наявності дизартрії, описано симптоматику прояву особливостей мовлення з точки зору комунікативного компоненту та принципу «розбірливості» мовлення для оточуючих.
Репрезентовано сутність і обґрунтовано доцільність застосування психолінгвосинергетичного підходу до виявлення освітніх труднощів, що обумовлені наявністю особливостей мовленнєвого розвитку в умовах нейромоторного дефіциту. Представлена технологія підтримки дитини з дизартрією у освітньому середовищі розроблена з позицій освітнього критерію, що дає змогу визначати ступінь прояву освітніх труднощів, які є наслідком особливостей розвитку мовлення, та своєчасно реагувати на визначені потреби.
Матеріали посібника можуть прислужитися вчителям-логопедам, психологам, фахівцям ІРЦ, педагогам закладів освіти, асистентам педагога, здобувачам вищої освіти та батькам дітей з особливими мовленнєвими потребами.
The teaching and methodological manual reveals the essence of neuromotor deficit in disorders of innervation of the speech apparatus in the presence of dysarthria, describes the symptoms of speech peculiarities in terms of the communicative component and the principle of "intelligibility" of speech for others.
The essence and expediency of applying a psycholinguistic synergistic approach to identifying educational difficulties caused by the presence of speech developmental features in the conditions of neuromotor deficit are presented. The presented technology for supporting a child with dysarthria in the educational environment is developed from the standpoint of an educational criterion, which makes it possible to determine the degree of manifestation of educational difficulties resulting from the peculiarities of speech development and to respond to the identified needs in a timely manner.
The materials in the manual can be used by speech and language therapists, psychologists, IRC specialists, teachers of educational institutions, teaching assistants, higher education students and parents of children with special speech needs.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739721/1/%D0%94%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%80%D1%96%D1%8F_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%95%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B0%20%D0%94%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%96%D1%87%D1%8E%D1%82%D1%94_2023.pdf
Данілавічютє, Е.А. (orcid.org/0000-0003-3911-7612 <http://orcid.org/0000-0003-3911-7612>) (2023) Dysarthria: supporting a child with special speech and language needs in the educational environment: teaching and methodological manual . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.