Record Details

Індивідуалізація навчання як засіб компенсації освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнний час: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739694/
https://undip.org.ua/library/indyvidualizatsiia-navchannia-iak-zasib-kompensatsii-osvitnikh-vtrat-uchniv-zakladiv-zahalnoi-serednoi-osvity-v-umovakh-voiennoho-stanu-ta-povoiennyy-chas/
10.32405/978-966-644-720-6-2023-59
 
Title Індивідуалізація навчання як засіб компенсації освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнний час: методичні рекомендації
Individualization of education as a means of compensating for students’ educational losses in general secondary education institutions under martial law and during the post-war period: methodical recommendations
 
Creator Малихін, Олександр Володимирович
Арістова, Наталія Олександрівна
Алєксєєва, С.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У методичних рекомендаціях обґрунтовано технології індивідуалізації навчання як засіб компенсації освітніх втрат учні в закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Представлено індивідуалізовані дидактичні (психолого-дидактичні) впливи, спрямовані на компенсацію освітніх втрат учні в в умовах воєнного стану й у повоєнний час, які мають реалізовуватися на мотиваційному, організаційному, змістовому, діяльнісному та рефлексійному рівнях.
Методичні рекомендації будуть корисними керівникам і вчителям закладів загальної середньої освіти; науковим і науково-педагогічним працівникам у сфері загальної середньої, післядипломної освіти й освіти дорослих; аспірантам; докторантам; державним службовцям системи управління освітою.
In methodical recommendations the technologies of individualization of education as a means of compensating for students’ educational losses in general secondary education institutions under martial law and during the post-war period are substantiated. Individualized didactic (psychological-didactic) influences aimed at compensating for students’ educational losses under martial law and in the post-war period, which should be implemented at the motivational, organizational, content, activity and reflective levels, are presented.
Methodical recommendations will be useful for school managers and teachers; scientists in the field of general secondary, postgraduate and adult education; graduate students; doctoral students; state officials of the education management system.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2023
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739694/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4_%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%85%D1%96%D0%BD%20%D0%90%D1%80%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%90%D0%BB%D1%94%D0%BA%D1%81%D1%94%D1%94%D0%B2%D0%B0.pdf
- Малихін, Олександр Володимирович (orcid.org/0000-0001-6042-6298 <http://orcid.org/0000-0001-6042-6298>), Арістова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-0943-8039 <http://orcid.org/0000-0002-0943-8039>) and Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465 <http://orcid.org/0000-0002-8132-0465>) (2023) Individualization of education as a means of compensating for students’ educational losses in general secondary education institutions under martial law and during the post-war period: methodical recommendations [Teaching Resource]
10.32405/978-966-644-720-6-2023-59
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/978-966-644-720-6-2023-59