Record Details

Програма формування читацьких умінь учнів початкових класів як підґрунтя для роботи вчителя в умовах освітніх розривів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739689/
https://sites.google.com/view/conferencedidactica2021
 
Title Програма формування читацьких умінь учнів початкових класів як підґрунтя для роботи вчителя в умовах освітніх розривів
The program of formation of reading skills of elementary school pupils as a basis for the work of a teacher in conditions of educational gaps
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Базовим умінням для учнів початкових класів є наскрізне вміння читати з розумінням. Різні можливості дітей, нерівномірність доступу до очного чи дистанційного (змішаного) навчання, ступінь психологічного навантаження в умовах війни зумовили великий розрив в оволодінні ними цим умінням. Частина учнів, які не мали достатнього рівня сформованості читацьких умінь внаслідок фактичних утруднень під час читання перейшли з достатнього та середнього рівня навчальних досягнень до початкового. Учні, що мали достатній та високий рівні також не завжди мали можливість регулярно читати та розвиватися внаслідок переїздів чи критичних ситуацій життя. Тому найважливішим завданням вчителя початкових класів є відновлення вміння читати з розумінням та комплексу читацьких та інформаційних умінь учнів, які є головною площиною для реалізації індивідуальних програм та траєкторій розвитку дитини. Тим більше, що практика попередніх десятиліть, на жаль, показала негативні наслідки «нечитаючого покоління», яке виникло на розмежуванні з цифровою епохою, а реалії війни поглибили проблему. Очевидним є важливість реалізації програми та технології формування читацької (інформаційної) компетентності як основи розвитку індивідуальності дитини та компенсації її освітніх втрат в умовах війни.
A basic skill for elementary school pupils is the ability to read with comprehension. Children's different capabilities, uneven access to full-time or distinction (mixed) education, the degree of psychological stress in the conditions of war led to a large gap in their mastery of this skill. Part of the pupils who did not have a sufficient level of formation of reading skills as a result of actual difficulties during reading moved from a sufficient and average level of educational achievements to elementary. Pupils who had a sufficient and high level also did not always have the opportunity to read regularly and develop due to relocations or critical life situations. Therefore, the most important task of a primary school teacher is to restore the ability to read with understanding and the complex of reading and information skills of pupils, which are the main plane for the implementation of individual programs and trajectories of the child's development. Moreover, the practice of the previous decades, unfortunately, showed the negative consequences of the "non-reading generation" that arose at the end of the digital age, and the realities of the war deepened the problem. The importance of the implementation of the program and the technology of formation of reading (informational) competence as a basis for the development of a child's individuality and compensation for his educational losses in the conditions of war is obvious.
 
Publisher Видавництво «Людмила»
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739689/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%94%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0%202023%20%282024%29%20%281%29.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2024) The program of formation of reading skills of elementary school pupils as a basis for the work of a teacher in conditions of educational gaps In: Світ дидактики: дидактика в сучасному світі: зб. матеріалів ІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 07-08 листопада 2023 р. . Видавництво «Людмила», м. Київ, Україна, pp. 112-114. ISBN 978-617-555-191-2