Record Details

Технічне завдання на наукове дослідження "Використання вчителями сервісів штучного інтелекту у навчанні природничо-математичних предметів у закладах загальної середньої освіти"

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739683/
 
Title Технічне завдання на наукове дослідження "Використання вчителями сервісів штучного інтелекту у навчанні природничо-математичних предметів у закладах загальної середньої освіти"
Technical task for a scientific study "The use of artificial intelligence services by teachers in the training of natural and mathematical subjects in general secondary education institutions"
 
Creator Коваленко, В.В.
Мар'єнко, Майя Володимирівна
 
Subject 004.58 User help
004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description Наукове дослідження має бути виконана на основі положень системного підходу як методологічного способу пізнання педагогічних та соціальних фактів, явищ, процесів; положень психолого-педагогічної науки в галузі використання вчителями сервісів штучного інтелекту у навчанні природничо-математичних предметів у закладах загальної середньої освіти.
Для розв’язування поставлених у роботі завдань мають бути використані загальнонаукові методи: теоретичні (аналіз психолого-педагогічних теорій та концепцій з проблеми дослідження, порівняння вітчизняних та зарубіжних підходів до використання вчителями сервісів штучного інтелекту у навчанні природничо-математичних предметів у закладах загальної середньої освіти, систематизація та узагальнення теоретичних та експериментальних даних); емпіричні (експериментальне дослідження використання вчителями сервісів штучного інтелекту у навчанні природничо-математичних предметів у закладах загальної середньої освіти). З метою забезпечення надійності дослідних методик та інтерпретації їх результатів передбачається застосування методів анкетування, педагогічного експерименту та опрацювання отриманих даних за допомогою методів математичної статистики.
Scientific research should be performed on the basis of the provisions of the system approach as a methodological way of learning pedagogical and social facts, phenomena, processes; provisions of psychological and pedagogical science in the field of teachers' use of artificial intelligence services in the teaching of natural and mathematical subjects in general secondary education institutions.
To solve the tasks set in the work, general scientific methods should be used: theoretical (analysis of psychological and pedagogical theories and concepts on the research problem, comparison of domestic and foreign approaches to the use of artificial intelligence services by teachers in the teaching of natural and mathematical subjects in general secondary education institutions, systematization and generalization of theoretical and experimental data); empirical (experimental study of the use of artificial intelligence services by teachers in the teaching of natural and mathematical subjects in general secondary education institutions). In order to ensure the reliability of research methods and the interpretation of their results, the application of questionnaire methods, pedagogical experiment and processing of the obtained data using mathematical statistics methods is envisaged.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2024
 
Type Other
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739683/1/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B5%20%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%94%D0%BA%D1%82%20%D0%9C%D0%92%202024.pdf
- Коваленко, В.В. (orcid.org/0000-0002-4681-5606 <http://orcid.org/0000-0002-4681-5606>) and Мар'єнко, Майя Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) (2024) Technical task for a scientific study "The use of artificial intelligence services by teachers in the training of natural and mathematical subjects in general secondary education institutions" Інститут цифровізації освіти НАПН України, м. Київ, Україна.