Using of Social Media in School Management: Experience of Ukraine and United States of America
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739678/
https://acnsci.org/journal/index.php/ed/article/view/476 10.31812/educdim.v55i0.3952 |
|
Title |
Using of Social Media in School Management: Experience of Ukraine and United States of America
Використання соціальних медіа в управлінні школою: досвід України та США |
|
Creator |
Prykhodkina, Nataliia
Makhynia, Тetiana |
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
37.07 Management aspects of educational institutions 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The article presents the results of the analysis of using of social media in school management in Ukraine and United States of America. Social media is broadly defined as a lot of relatively inexpensive and widely available electronic instruments that allow any person to publish and receive information, collaborate and build relationships with other people. The authors of the article break up social media into social networks, blogs, content hosting. There are some constructive conclusions made in the article. The educational opportunities of social media among Ukrainian specialists are very underestimated. The value of social media as an instrument of the educational process is undeservedly belittled. Many educators treat them with neglect and skepticism, considering social media exclusively as an entertaining resource. Using of social media for educational purposes is perceived by American students, teachers, researchers as self-evident and inalienable function. The American didactic experience reveals that social media can be successfully used to arrange the work of the teaching staff and students, hold individual and collective consultations enhancing intellectual and creative potential of students.
У статті наведено результати аналізу використання соціальних медіа в управлінні школами в Україні та Сполучених Штатах Америки. Соціальні медіа широко визначаються як безліч відносно недорогих і широко доступних електронних інструментів, які дозволяють будь-якій людині публікувати та отримувати інформацію, співпрацювати та будувати стосунки з іншими людьми. Автори статті поділяють соцмережі на соціальні мережі, блоги, контент-хостинг. У статті зроблено кілька конструктивних висновків. Освітні можливості соціальних медіа серед українських фахівців дуже недооцінені. Незаслужено принижується значення соціальних медіа як інструменту освітнього процесу. Багато педагогів ставляться до них зневагою та скептицизмом, розглядаючи соцмережі виключно як розважальний ресурс. Використання соціальних медіа в освітніх цілях сприймається американськими студентами, викладачами, дослідниками як само собою зрозуміла і невід’ємна функція. Американський дидактичний досвід показує, що соціальні медіа можна успішно використовувати для організації роботи педагогічного колективу та студентів, проведення індивідуальних та колективних консультацій, підвищення інтелектуального та творчого потенціалу студентів. |
|
Publisher |
Academy of Cognitive and Natural Sciences (ACNS)
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739678/1/ED_3952_Prykhodkina_Makhynia.pdf
- Prykhodkina, Nataliia (orcid.org/0000-0001-9965-6912 <http://orcid.org/0000-0001-9965-6912>) and Makhynia, Тetiana (orcid.org/0000-0003-4065-0465 <http://orcid.org/0000-0003-4065-0465>) (2020) Using of Social Media in School Management: Experience of Ukraine and United States of America Educational Dimension (3). pp. 181-198. ISSN 2708-4604 10.31812/educdim.v55i0.3952 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.31812/educdim.v55i0.3952
|
|