Comparing social media use in school management:experiences from Ukraine and the United States
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739664/
https://acnsci.org/journal/index.php/cte/article/view/684 https://doi.org/10.55056/cte.684 |
|
Title |
Comparing social media use in school management:experiences from Ukraine and the United States
Порівняльний аналіз використання соціальних медіа в управлінні школами: досвід України та США |
|
Creator |
Kartashova, L.A.
Prykhodkina, Nataliia Makhynia, Тetiana Tymoshko, Anna Sholokh, Olena |
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
37.07 Management aspects of educational institutions 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
This paper analyses and compares the use of social media in school management in Ukraineand the United States. It examines the types of social media used, purposes for use, and challenges faced. Key findings show that Facebook, YouTube, Instagram and X are most popular in both countries. Socialmedia communicates with stakeholders, showcases school activities, and builds relationships. Challengesinclude data privacy, digital literacy, and misinformation. The paper reviews training programs in bothcountries to improve social media competency for school leaders. It concludes that social media hasbecome an essential communications tool in education, accelerated by the pandemic’s impacts.
У цій статті аналізується та порівнюється використання соціальних медіа в управлінні школами в Україні та США. У ньому розглядаються типи використовуваних соціальних медіа, цілі використання та виклики, з якими стикаються. Основні висновки показують, що Facebook, YouTube, Instagram і X є найпопулярнішими в обох країнах. Соціальні медіа спілкуються із зацікавленими сторонами, демонструють шкільні заходи та будують стосунки. Проблеми включають конфіденційність даних, цифрову грамотність і дезінформацію. У документі розглядаються навчальні програми в обох країнах для підвищення компетенції керівників шкіл у соціальних мережах. У ньому зроблено висновок, що соціальні медіа стали важливим інструментом комунікації в освіті, прискореному впливом пандемії. |
|
Publisher |
Academy of Cognitive and Natural Sciences (ACNS)
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739664/1/CTE_684_Kartashova_Makhynia%20%282024%29.pdf
- Kartashova, L.A. (orcid.org/0000-0002-1270-4158 <http://orcid.org/0000-0002-1270-4158>), Prykhodkina, Nataliia (orcid.org/0000-0001-9965-6912 <http://orcid.org/0000-0001-9965-6912>), Makhynia, Тetiana (orcid.org/0000-0003-4065-0465 <http://orcid.org/0000-0003-4065-0465>), Tymoshko, Anna (orcid.org/0000-0003-0996-6138 <http://orcid.org/0000-0003-0996-6138>) and Sholokh, Olena (orcid.org/0000-0001-5258-8086 <http://orcid.org/0000-0001-5258-8086>) (2024) Comparing social media use in school management:experiences from Ukraine and the United States CTE Workshop Proceedings. ISSN 2833-5473 https://doi.org/10.55056/cte.684 |
|