Трансформація стратегій позиціонування навчальних закладів на ринку освітніх послуг в умовах воєнного стану
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/738448/
http://umo.edu.ua/materiali-konferencij-nimp/v-vseukrajinsjkogho-naukovo-metodologhichnogho-seminaru-pozicionuvannja-zakladiv-osviti-na-rinku-osvitnikh-poslugh-v-umovakh-vojennogho-stanu |
|
Title |
Трансформація стратегій позиціонування навчальних закладів на ринку освітніх послуг в умовах воєнного стану
Transformation of strategies for the positioning of educational institutions in the market of educational services under the conditions of the marital state |
|
Creator |
Махиня, Т. А.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У тезах обґрунтовано, що стратегії позиціонування закладів освіти в умовах воєнного стану деякою мірою зазнали трансформацій, обумовлених необхідністю адаптації до надзвичайних обставин, серед яких: надання якісної освіти в безпечних умовах, незалежно від їх місцеперебування в Україні; охоплення освітнім процесом усіх українських дітей за кордоном; організації психологічної підтримки усіх учасників освітнього процесу. Визначено, що вибір стратегії позиціонування освітніх послуг закладом освіти доречно проводити не лише з урахуванням власної мети, цінностей, ресурсів та цільової аудиторії, а й актуальної безпекової ситуації та особливостей регіону. It is substantiated in theses that the positioning strategies of educational institutions in the conditions of martial law have to some extent undergone transformations due to the need to adapt to extraordinary circumstances, including: provision of quality education in safe conditions, regardless of their location in Ukraine; coverage of the educational process of all Ukrainian children abroad; organization of psychological support for all participants in the educational process. It was determined that it is appropriate to choose a strategy for positioning educational services by an educational institution not only taking into account its own goals, values, resources, and target audience, but also the current security situation and features of the region. |
|
Publisher |
ДЗВО «Університет менеджменту освіти»
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/738448/1/Makhynia%2026.10.23.pdf
- Махиня, Т. А. (orcid.org/0000-0003-4065-0465 <http://orcid.org/0000-0003-4065-0465>) (2023) Transformation of strategies for the positioning of educational institutions in the market of educational services under the conditions of the marital state In: Позиціонування закладів освіти на ринку освітніх послуг в умовах воєнного стану: Матеріали IV Всеукраїнського науково-методологічного семінару 26 жовтня 2023 р. . ДЗВО «Університет менеджменту освіти», м. Київ, Україна – м. Бориспіль, Україна, pp. 81-84. |
|