Record Details

Досвід організації освітнього процесу в Україні та країнах ЄС у 21 столітті в умовах непрогнозованих глобальних впливів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739626/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2021-rik/
 
Title Досвід організації освітнього процесу в Україні та країнах ЄС у 21 столітті в умовах непрогнозованих глобальних впливів
Experience of organizing the educational process in Ukraine and EU countries in the 21st century in the context of unpredictable global influences
 
Creator Шпарик, Оксана Михайлівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Констатовано, що пандемія COVID-19 призвела до змін в організації освітнього процесу в Україні та країнах ЄС, обмеживши учасників освітнього процесу соціальною дистанцією та ізоляцією. В Україні та країнах ЄС протягом навчальних років (2019/2020 та 2020/2021) довелося терміново впроваджувати в освітній процес різні форми організації навчання, які різнилися залежно від загальнодержавного формату реагування на пандемію, від технічних і фінансових можливостей, а також від національних особливостей організації освіти в кожній окремій країні та найбільш педагогічно доцільних стратегій для досягнення бажаних результатів навчання. У тезах визначено найпоширеніші підходи до організації освітнього процесу.
It is stated that the COVID-19 pandemic has led to changes in the organization of the educational process in Ukraine and the EU countries, limiting the participants of the educational process to social distance and isolation. In Ukraine and the EU countries, during the academic years (2019/2020 and 2020/2021), it was necessary to urgently introduce various forms of educational organization into the educational process, which differed depending on the national format of response to the pandemic, technical and financial capabilities, as well as the national characteristics of the organization of education in each country and the most pedagogically appropriate strategies for achieving the desired learning outcomes. The theses identify the most common approaches to organizing the educational process.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739626/1/Anotovani_2021%20%281%29.pdf
- Шпарик, Оксана Михайлівна (orcid.org/0000-0001-7507-4950 <http://orcid.org/0000-0001-7507-4950>) (2021) Experience of organizing the educational process in Ukraine and EU countries in the 21st century in the context of unpredictable global influences In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2021 рік . Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 223-224. ISBN 978-966-644-606-3