Методичні рекомендації для підвищення кваліфікації керівників і педагогічних працівників з питань ефективних механізмів виявлення та подолання освітніх втрат
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739609/
|
|
Title |
Методичні рекомендації для підвищення кваліфікації керівників і педагогічних працівників з питань ефективних механізмів виявлення та подолання освітніх втрат
Guidelines for Improving the Qualifications of Managers and Teaching Staff on Effective Mechanisms for Identifying and Addressing Learning Losses |
|
Creator |
Антощук, С. В.
Бондарчук, О.І. Волинець, Н.П. Карташова, Л.А. Кошіль, Оксана Петрівна Купрієвич, Вікторія Олександрівна Пінчук, Н.І. Просіна, О.В. Сергеєва, Л.М. Сорочан, Т.М. Шабала, Ю.А. |
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Методичні рекомендації розроблено авторським колективом науково-педагогічних працівників Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України на виконання Плану заходів Національної академії педагогічних наук України, затвердженого Наказом від 6 липня 2023 р. No 30, з реалізації Рекомендацій слухань Комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему «Відновлення освіти на деокупованих територіях» (25 травня 2023 р.). Рекомендації спрямовані на професійний розвиток і психологічну підтримку педагогів в умовах війни і повоєнної відбудови України. Вони містять характеристику наукових основ трансформації професійного розвитку педагогів і освіти для миру як його концептуальної основи, поради щодо організації, змісту і технологій підвищення кваліфікації педагогів у післядипломній освіті щодо виявлення і подолання освітніх втрат. Призначені для працівників закладів післядипломної педагогічної освіти, керівників закладів освіти, консультантів Центрів gрофесійного розвитку педагогічних працівників, методистів і педагогічних працівників закладів професійної і професійно-технічної освіти, психологів і соціальних педагогів. Можуть бути корисними для дослідників споріднених проблем і громадських організацій.
These methodological recommendations have been developed by the authors' team including scientific and pedagogical workers of Central Institute of Postgraduate Education at SIHE "University of Educational Management" at the National Academy of Educational Sciences of Ukraine to ensure the implementation of the Action Plan of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, approved by the Order No. 30 from July 6, 2023, related to realization of Recommendations issued at Hearings of Ukrainian Supreme Council Committee on education, science and innovation on the subject "Restoration of education in the de-occupied territories" (May 25, 2023). The recommendations are aimed at professional development and psychological support of teachers in conditions of war and post-war reconstruction of Ukraine. They contain the description of scientific foundation for transformation of professional development of teachers and education for peace regarded as its conceptual basis; the recommendations also relate to organization, content and technologies of professional development of teachers in postgraduate education to be used in order to identify and overcome educational losses. The materials are intended for employees of postgraduate pedagogical educational institutions, managers of educational institutions, consultants of Centers for professional development of pedagogical workers, methodologists and pedagogical workers of institutions of professional and vocational- technical education, psychologists and social pedagogues. May be useful for researchers of related problems and for public organizations personnel. |
|
Publisher |
ДЗВО «УМО»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739609/1/%D0%A6%D0%86%D0%9F%D0%9E_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B0.pdf
- Антощук, С. В. (orcid.org/0000-0002-2857-5274 <http://orcid.org/0000-0002-2857-5274>), Бондарчук, О.І. (orcid.org/0000-0003-3920-242X <http://orcid.org/0000-0003-3920-242X>), Волинець, Н.П. (orcid.org/0000-0001-7482-0325 <http://orcid.org/0000-0001-7482-0325>), Карташова, Л.А. (orcid.org/0000-0002-1270-4158 <http://orcid.org/0000-0002-1270-4158>), Кошіль, Оксана Петрівна (orcid.org/0000-0002-9121-1297 <http://orcid.org/0000-0002-9121-1297>), Купрієвич, Вікторія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-8196-8309 <http://orcid.org/0000-0002-8196-8309>), Пінчук, Н.І. (orcid.org/0000-0003-1904-804X <http://orcid.org/0000-0003-1904-804X>), Просіна, О.В. (orcid.org/0000-0002-1243-6069 <http://orcid.org/0000-0002-1243-6069>), Сергеєва, Л.М. (orcid.org/0000-0002-7177-3014 <http://orcid.org/0000-0002-7177-3014>), Сорочан, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4704-2385 <http://orcid.org/0000-0002-4704-2385>) and Шабала, Ю.А. (orcid.org/0000-0001-5696-3939 <http://orcid.org/0000-0001-5696-3939>) (2024) Guidelines for Improving the Qualifications of Managers and Teaching Staff on Effective Mechanisms for Identifying and Addressing Learning Losses [Teaching Resource] |
|