Record Details

Сучасні механізми розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти в повоєнний час

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739607/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/902
10.32835/2707-3092.2024.28.1-11
 
Title Сучасні механізми розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти в повоєнний час
Modern mechanisms for the development of public-private partnerships in vocational (vocational and technical) education in the post-war period
 
Creator Радкевич, В.О.
 
Subject 33 Economics. Economic science
351 Particular activities of public administration
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Актуальність статті визначається необхідністю обґрунтування сучасних механізмів розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти для залучення приватних інвестицій та інноваційних технологій у професійну підготовку кваліфікованих робітників для різних галузей економіки в повоєнний час на основі взаємовигідних економічних та організаційних відносин між органами державної влади, місцевого самоврядування, приватним сектором і закладами професійної (професійно-технічної) освіти.
Мета: визначити та обґрунтувати сучасні механізми розвитку державно-приватного партнерства і з’ясувати можливості їх використання у підвищенні якості професійної (професійно-технічної) освіти відповідно до потреб ринку праці в повоєнний час.
Методи: вивчення наукових джерел, законодавчих, нормативно-правових документів, емпіричних да-них – для з’ясування стану державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти; теоретичний аналіз і синтез, узагальнення наукових підходів щодо досліджуваної проблеми з метою визначення механізмів розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, формування висновків.
Результати: визначено та обґрунтовано сучасні механізми розвитку державно-приватного партнерства, зокрема форми, засоби, інструменти, що є ключовими у забезпеченні ефективної взаємодії між учасниками партнерства для підвищення якості професійної (професійно-технічної) освіти й відповідності потребам ринку праці в повоєнний час.
Висновки: до сучасних механізмів розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, що визначають рамки співпраці між державою та приватним сектором і реалізуються з метою підвищення якості професійної (професійно-технічної) освіти віднесено: контрактну, інституційну, інвестиційну, концесійну, лізингову, франшизну і проєктну форми партнерства; засоби (контракт на надання освітніх послуг, аутсорсинг, ради з питань професійної (професійно-технічної) освіти та ринку праці, освітні про-грами, прямі інвестиції у розвиток інфраструктури, спільні інвестиційні проєкти, лізинг обладнання та технологій, лізинг навчальних приміщень; франшиза освітніх програм, франшиза освітніх послуг, спільні освітні проєкти, спільні дослідницькі проєкти); інструменти (договір про надання послуг, угода про аутсорсинг, угода про створення спільних освітніх установ, статут спільної освітньої установи, концесійний договір, договір про розроблення та впровадження освітніх програм, інвестиційний договір, меморандум про взаєморозуміння, лізинговий договір, угода про технічне обслуговування, франшизний договір, договір про освітні послуги, договір про спільне провадження проєкту, угода про співпрацю в наукових дослідженнях). Їх використання є ключовим у досягненні сталого розвитку та впровадженні інновацій у сфері професійної (професійно-технічної) освіти.
The relevance of this article is defined by the need to substantiate the modern mechanisms for the development of public-private partnerships in vocational (vocational and technical) education to attract private investment and innovative technologies into professional training of skilled workers for various sectors of the economy in the post-war period. It will be based on mutually beneficial economic and organisational relations between state authorities, local governments, the private sector and vocational education institutions.
The aim is to identify and justify the modern mechanisms for the development of public-private partnerships and to find out the possibilities of their use in improving the quality of vocational (vocational and technical) education in line with the demands of the labour market in the post-war period.
Methods: studying of scientific sources, legislative and regulatory documents, empirical data to determine the state of public-private partnerships in the field of vocational (vocational and technical) education; theoretical analysis and synthesis, generalisation of scientific approaches to the problem under study in order to determine the mechanisms for the development of public-private partnerships in vocational (vocational and technical) education and drawing conclusions.
Results: there are identified and substantiated the modern mechanisms for the development of public-private partnerships, including forms, means, and tools that are key to ensuring effective interaction between partnership par-ticipants to improve the quality of vocational (vocational and technical) education and meet the needs of the labour market in the post-war period.
Conclusions: the modern mechanisms for the development of public-private partnerships in vocational (vocational and technical) education, which define the framework for cooperation between the state and the private sector and are implemented to improve the quality of vocational (vocational and technical) education, include: contract, institutional, investment, concession, leasing, franchise and project forms of partnership; means (contract for the provision of educational services, outsourcing, councils for vocational (vocational and technical) education and labour market, educational programmes, direct investment in infrastructure development, joint investment projects, leasing of equipment and technologies, leasing of educational premises; franchise of educational programmes, franchise of educational services, joint educational projects, joint research projects); instruments (service agreement, outsourcing agreement, agreement on the establishment of joint educational institutions, charter of a joint educational institution, concession agreement, agreement on the development and implementation of educational programmes, investment agreement, memo-randum of understanding, leasing agreement, maintenance agreement, franchise agreement, educational services agree-ment, joint project implementation agreement, research cooperation agreement). Their use is key to achieving sustainable development and introducing innovations in vocational (vocational-technical) education.
 
Publisher Інститут професійної освіти НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
text
 
Language uk
en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739607/1/Valentyna%2BRadkevych--UA%E2%80%93.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/739607/2/Valentyna%2BRadkevych--ENG%E2%80%93.pdf
- Радкевич, В.О. (orcid.org/0000-0002-9233-5718 <http://orcid.org/0000-0002-9233-5718>) (2024) Modern mechanisms for the development of public-private partnerships in vocational (vocational and technical) education in the post-war period Professional Pedagogics, 1 (28). pp. 1-11. ISSN 2707-3092
10.32835/2707-3092.2024.28.1-11
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32835/2707-3092.2024.28.1-11