Record Details

Розвиток педагогічної майстерності викладачів закладів вищої освіти в цифровому освітньому середовищі у повоєнний час

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739606/
 
Title Розвиток педагогічної майстерності викладачів закладів вищої освіти в цифровому освітньому середовищі у повоєнний час
Development of pedagogical skills of teachers institutions of higher education in the digital educational environment post-war period
 
Creator Лавріненко, Олександр Андрійович
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Практичний порадник вміщує передмову, п’ять параграфів, у яких: схарактеризовано виклики, що стоять перед викладачами ЗВО в умовах воєнного і післявоєнного стану; розкрито суть організації ефективної взаємодії викладача зі студентами в умовах війни; висвітлено принципи побудови педагогічного діалогу в цифровому освітньому середовищі; представлено стилі професійно-педагогічного спілкування викладача зі
студентами; обґрунтовано стилі професійно-педагогічного спілкування зі студентами; визначено сутність творчого задуму лекційного і практичного заняття. Окремим розділом автором сформульовано сім порад для викладачів стосовно розвитку педагогічної майстерності, які працюють в цифровому
освітньому середовищі в умовах війни та в післявоєнний час.
Практичний порадник спрямований на методичну та практичну
допомогу викладачам ЗВО, які створюють цифровий освітній простір, прагнуть до самовдосконалення професійного рівня і складників педагогічної майстерності в цифровому освітньому середовищі.
The practical advisor contains a preface, five paragraphs in which: characterized the challenges facing teachers of higher education institutions in the conditions wartime and postwar state; the essence of effective organization is revealed interactions between teachers and students in wartime conditions; the principles are highlighted
construction of pedagogical dialogue in a digital educational environment; styles of professional and pedagogical communication of the teacher are presented
students; styles of professional and pedagogical communication with students; the essence of the creative idea of lecturing and practical is defined occupation. In a separate section, the author formulated seven tips for teachers regarding the development of pedagogical skills, who work in digital educational environment during the war and in the post-war period.
The practical advisor is aimed at methodical and practical
help to teachers of higher education institutions who create a digital educational space,strive for self-improvement of the professional level and pedagogical components skills in a digital educational environment.
 
Publisher Вид-во ТОВ «Юрка Любченка»
 
Date 2024
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739606/1/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%9B%D0%B0%D0%B2%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9E%D0%90_2024.pdf
Лавріненко, Олександр Андрійович (orcid.org/0000-0002-8480-5273 <http://orcid.org/0000-0002-8480-5273>) (2024) Development of pedagogical skills of teachers institutions of higher education in the digital educational environment post-war period . Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7221-97-4