Розвиток педагогічної майстерності викладачів закладів вищої освіти в цифровому освітньому середовищі у повоєнний час
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739606/
|
|
Title |
Розвиток педагогічної майстерності викладачів закладів вищої освіти в цифровому освітньому середовищі у повоєнний час
Development of pedagogical skills of teachers institutions of higher education in the digital educational environment post-war period |
|
Creator |
Лавріненко, Олександр Андрійович
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Практичний порадник вміщує передмову, п’ять параграфів, у яких: схарактеризовано виклики, що стоять перед викладачами ЗВО в умовах воєнного і післявоєнного стану; розкрито суть організації ефективної взаємодії викладача зі студентами в умовах війни; висвітлено принципи побудови педагогічного діалогу в цифровому освітньому середовищі; представлено стилі професійно-педагогічного спілкування викладача зі студентами; обґрунтовано стилі професійно-педагогічного спілкування зі студентами; визначено сутність творчого задуму лекційного і практичного заняття. Окремим розділом автором сформульовано сім порад для викладачів стосовно розвитку педагогічної майстерності, які працюють в цифровому освітньому середовищі в умовах війни та в післявоєнний час. Практичний порадник спрямований на методичну та практичну допомогу викладачам ЗВО, які створюють цифровий освітній простір, прагнуть до самовдосконалення професійного рівня і складників педагогічної майстерності в цифровому освітньому середовищі. The practical advisor contains a preface, five paragraphs in which: characterized the challenges facing teachers of higher education institutions in the conditions wartime and postwar state; the essence of effective organization is revealed interactions between teachers and students in wartime conditions; the principles are highlighted construction of pedagogical dialogue in a digital educational environment; styles of professional and pedagogical communication of the teacher are presented students; styles of professional and pedagogical communication with students; the essence of the creative idea of lecturing and practical is defined occupation. In a separate section, the author formulated seven tips for teachers regarding the development of pedagogical skills, who work in digital educational environment during the war and in the post-war period. The practical advisor is aimed at methodical and practical help to teachers of higher education institutions who create a digital educational space,strive for self-improvement of the professional level and pedagogical components skills in a digital educational environment. |
|
Publisher |
Вид-во ТОВ «Юрка Любченка»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739606/1/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%9B%D0%B0%D0%B2%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9E%D0%90_2024.pdf
Лавріненко, Олександр Андрійович (orcid.org/0000-0002-8480-5273 <http://orcid.org/0000-0002-8480-5273>) (2024) Development of pedagogical skills of teachers institutions of higher education in the digital educational environment post-war period . Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7221-97-4 |
|