Record Details

Уміння вчитися як інноваційний стрижень педагогіки Олександри Савченко

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733782/
https://undip.org.ua/library/konteksty-tvorchosti-oleksandry-yakivny-savchenko-uminnia-vchytysia-iak-kliuchova-zdatnist-zdobuvachiv-pochatkovoi-osvity-v-realiiakh-voiennoho-stanu/
 
Title Уміння вчитися як інноваційний стрижень педагогіки Олександри Савченко
Learning to learn as an innovative core of Oleksandra Savchenko’s pedagogy
 
Creator Локшина, Олена Ігорівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
 
Description Розкрито, що мета освіти, яка століттями полягала в трансляції учням знань, потребувала трансформації у ХХІ ст., оскільки не відповідала глобалізаційним запитам суспільств та економік. Відповіддю стала компетентнісна модель освіти, що покликана формувати в учнів ключові компетентності, які надають можливість постійно вчитись для розбудови життєвої траєкторії у швидкозмінному світі. Проєктуючи філософію компетентнісного підходу на початкову освіту, академік Олександра Савченко визначила провідну роль ключової компетентності «уміння вчитися» у формуванні розгорнутої структури учіння у початковій школі. Зроблено висновок, що бачення академіком Олександрою Савченко визначальної ролі трансверсальної ключової компетентності «вміння вчитися» заклало подальші орієнтири розвитку національної освіти на засадах дитиноцентризму, у визнанні принципу взаємозв’язку навчання і розвитку особистості, цілеспрямованого та взаємопов’язаного розвитку фізичних, пізнавальних, духовних якостей дитини, гармонізації впливів різних видів діяльності на її розвиток та соціалізацію.
It is revealed that the purpose of education, which for centuries was to transmit knowledge to students, needed to be transformed in the 21st century, as it did not meet the globalization needs of societies and economies. The answer was the competence-based model of education, which is designed to form key competencies of students that provide an opportunity to constantly learn to build a life trajectory in a rapidly changing world. Projecting the philosophy of the competence approach to primary education, academician Oleksandra Savchenko identified the leading role of the key competence “learning to learn” in the formation of a detailed structure of learning in primary school. It is concluded that academician Oleksandra Savchenko's vision of the decisive role of the transversal key competence “learning to learn” laid further guidelines for the development of national education based on child-centrism, in recognition of the principle of the relationship between learning and personal development, purposeful and interrelated development of physical, cognitive, spiritual qualities of a child, harmonization of the impact of various activities on its development and socialization.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733782/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%281%29.pdf
- Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171 <http://orcid.org/0000-0001-5097-9171>) (2022) Learning to learn as an innovative core of Oleksandra Savchenko’s pedagogy In: Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті О.Я. Савченко . Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 71-74. ISBN 978-966-983-389-1