Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку як запорука успішного навчання в Новій українській школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/722964/
|
|
Title |
Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку як запорука успішного навчання в Новій українській школі
Spiritual and moral education of preschool children as a guarantee of successful education in the New Ukrainian School |
|
Creator |
Сіданіч, І.
|
|
Subject |
36 Safeguarding the mental and material necessities of life
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education 374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
Дошкільне дитинство є початковим періодом становлення особистості, коли формуються основи характеру, ставлення до навколишнього світу, людей, до себе засвоюються духовно-моральні норми поведінки, важливі для особистісного розвитку якості психіки. Про духовно-моральний розвиток особистості дитини свідчить зміна її активності у соціальній ситуації, яка переростає у відкритість до соціальних впливів, готовність сприймати інших людей, інтерес до спілкування. Чим раніше почнеться робота з пізнання Творця, з духовно-морального розвитку тим ефективнішою вона буде, чистота і безпосередність малюка засвідчують зверненість дитячої душі до Творця. Дітей дошкільного та молодшого шкільного віку варто переконувати в тому, що їх життя має бути наповнене загальнолюдським моральним змістом, який ґрунтується на вихованні культурно-національних і духовних чеснот таких як: віра, поміркованість, скромність, безвинність, повага до людини. На наявності у дитини Божественного начала і мають ґрунтуватися її духовно-моральне виховання, духовно-моральний розвиток.
Pre-school childhood is the initial period of the personal formation during the character basis, attitude to the outside world, people, the spiritual and moral norms of behavior, that are important for the personal development of the psyche quality are being formed. The spiritual and moral development of the child's personality is evidenced by the change in his activity in the social situation, which develops into an openness to social influences, a willingness to accept other people, and an interest in the communication. The sooner the work on the cognition of the Creator begins, it will be more effective in the spiritual and moral development, the child’s purity and immediacy testify to the infant's soul toward the Creator. Pre-schoolers and young children should be convinced that their lives should be filled with universal moral content based on the cultivation of cultural, national and spiritual virtues such as: faith, moderation, modesty, innocence, respect for a human. At the and The child’s spiritual and moral education, spiritual and moral development should be based on the child’s Divinity. |
|
Publisher |
ФОП Мельник А.А.
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/722964/1/%D0%A1%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%87%20%D0%86.%20%D0%9B.%20%282%29.pdf
- Сіданіч, І. (orcid.org/0000-0002-2992-3808 <http://orcid.org/0000-0002-2992-3808>) (2020) Spiritual and moral education of preschool children as a guarantee of successful education in the New Ukrainian School Дошкільна освіта в контексті ідей Нової української школи. ISSN 978-617-7600-33-5 |
|