Record Details

Читання сучасних молодших школярів: зміни і тенденції, які викликають тривогу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/739576/
https://previous.scientia.report/index.php/archive/issue/view/09.02.2024
 
Title Читання сучасних молодших школярів: зміни і тенденції, які викликають тривогу
Reading of modern junior high school students: changes and trends that cause anxiety
 
Creator Мартиненко, Валентина Олександрівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
8 Language. Linguistics. Literature
 
Description Розкрито сутність трансформаційних процесів у галузі читацької діяльності молодших школярів в умовах сучасних викликів. Зроблено акцент на становленні нового типу читачів; зниженні якісних показників техніки читання учнів, розуміння прочитаного, механізмів зорового сприймання, пам’яті.
The essence of transformational processes in the field of reading activity of younger schoolchildren in the conditions of modern challenges is revealed. Emphasis is placed on the formation of a new type of readers; decrease in quality indicators of students' reading technique, reading comprehension, visual perception mechanisms, memory.
 
Publisher International Center of Scientific Research
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/739576/1/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%209022024.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (orcid.org/0000-0001-6317-3492 <http://orcid.org/0000-0001-6317-3492>) (2024) Reading of modern junior high school students: changes and trends that cause anxiety In: The process and dynamics of the scientific path: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the V International Scientific and Theoretical Conference, February 9, 2024 . International Center of Scientific Research, с. Athens, Hellenic Republic, pp. 128-130. ISBN 979-8-88955-775-3