Record Details

Підготовка викладача закладу вищої педагогічної освіти до цифрової безпеки у повоєнний час: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/738806/
 
Title Підготовка викладача закладу вищої педагогічної освіти до цифрової безпеки у повоєнний час: методичні рекомендації
Training of a teacher of a higher pedagogical education institution for digital security in the post-war period: methodical recommendations
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
Султанова, Л.Ю.
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
004.05 System and software quality
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Авторами розкрито багатоаспектність цифрового потенціалу університету та його роль у розвитку ефективних цифрових освітніх екосистем для імплементації інноваційних моделей та педагогічних технологій професійного розвитку науково-педагогічних кадрів; узагальнено нормативно-правові засади, які становлять основу для розроблення політики цифрової безпеки в закладах педагогічної вищої освіти. Обґрунтовано структуру і зміст компетентностей з цифрової безпеки як складової цифрової компетентності викладачів закладів вищої педагогічної освіти; висвітлено дані з діагностування рівня володіння здобувачами вищої освіти компетентностями із цифрової безпеки, спрогнозовано напрями підготовки викладачів закладів вищої педагогічної освіти до цифрової безпеки у повоєнний час.
Для здобувачів закладів вищої освіти, а також магістрантів, аспірантів, науково-педагогічних працівників – усіх, хто цікавиться питаннями цифрової безпеки в сучасному суспільстві та прагне сформувати й удосконалити її в процесі професійної підготовки, підвищення кваліфікації та в системі безперервної освіти і освіти дорослих.
The authors revealed the multifaceted nature of the digital potential of the university and its role in the development of effective digital educational ecosystems for the implementation of innovative models and pedagogical technologies for the professional development of scientific and pedagogical personnel; the regulatory and legal principles that form the basis for the development of digital security policy in pedagogical higher education institutions are summarized. The structure and content of digital security competences as a component of the digital competence of teachers of higher pedagogical education institutions are substantiated; the data on the diagnosis of the level of mastery of digital security competencies by the students of higher education are highlighted, the directions of training of teachers of higher pedagogical education institutions for digital security in the post-war period are predicted.
For applicants of institutions of higher education, as well as master's students, postgraduate students, scientific and pedagogical workers - everyone who is interested in the issues of digital security in modern society and strives to form and improve it in the process of professional training, advanced training and in the system of continuous education and adult education.
 
Publisher Вид-во ТОВ «Юрка Любченка»
 
Date 2024
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/738806/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9B_%D0%A1%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9B_2024.pdf
- Петренко, Лариса Михайлівна (orcid.org/0000‐0002‐7604‐7273 <http://orcid.org/0000‐0002‐7604‐7273>) and Султанова, Л.Ю. (orcid.org/0000-0002-3324-6926 <http://orcid.org/0000-0002-3324-6926>) (2024) Training of a teacher of a higher pedagogical education institution for digital security in the post-war period: methodical recommendations [Teaching Resource]